Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Da blir det langtidsferie på meg og borte vekk med snø og kulde! Så i avisen i går at man nå kunne få 9 ukers tur inkl hotel til Agia napia for ca 4500 kroner og det er jo superbillig!
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 du gleder deg?GLEDER?Omg.......tror ikke du tenker slik når du faktisk blir pensjonist:P
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Tenkte faktisk det samme i dag... Er inne i en periode med unger som våkner tidlig og lite søvn, og etter en travel helg tenkte jeg faktisk at jeg gledet meg til pensjonisttilværelsen, hehe! Selvfølgelig under forutsetning at man er frisk og rask da...
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Hehe må innrømme at jeg av og til tenker slik selv. Når den dagen kommer tror jeg nok likevel at det er med trist hjerte jeg forlater arbeidslivet-
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Svigerfar er travelt opptatt nå som han er pensjonist. Nå kan han gjøre det han lyster så mye han vil. Mine foreldre gikk av med aap for ca. 2 år siden og nå ser vi de mye oftere enn før og i tillegg nyter de flere mnd i utlandet i sin nedbetalte terraseleilighet i Spania:) Ser ikke negativt på å bli pensjonist jeg heller.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Ikke ta gleden på forskudd. Det er ikke sikkert du er en av de som både lever, har god helse, god økonomi og noen som vil reise jorden rundt med deg. Jeg har jobbet så lenge med eldre at jeg tenker det fort blir med tanken din. Nyt livet nå! Hva hindrer deg i å reise 8 uker nå? Det meste kan gå hvis det er det du virkelig vil! Det meste annet er bare unnskyldninger.
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 Nå og da tenker jeg også på at det må være deilig og ha ok økonomi, ikke noe man MÅ stå opp for om morgenen osv... Men så tenker jeg på hvor deilig det er og se frem til helga og fri fra jobb. Se frem til ferier. Hvor godt det føles og være istand til og ha mulighet til og jobbe ekstra for å spare opp mer fri, eller mer penger... Og ikke minst, ha en kropp somlystrer. For Face it jenter. Kroppen VIL bli svakere, stivere og vondere med alderen. Jeg lever Sundt for å erge unna dette mest mulig, men det VIL komme. Mange av pensjonistene rundt meg savner hverdag vs helg/ferier, og mulighet til og trene seg bedre. " jeg klarer knapt vedlikeholde meg fra år til år" sa en 67 år gammel mann til meg. Det er trist, når man er vandt med og jobbe mot stadig nye fysiske forbedringer. Og alt man skulle gjøre,- er alt for fort gjort i forhold til all tid man har. Dette er selvsagt friske og spreke pensjonister. Eldre og de som faktisk HAR slitt seg ut, de trenger denne ekstra tid de år. Men fr veldig mange ser det ut til at tid er plutselig noe man får for mye av..
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #8 Skrevet 6. november 2011 Jeg og tenker sånn av og til. Så to fjonge damer som satt på restaurant og koset seg her om dagen, med hvert sitt glass vin;) Tenkte der er jeg og venninnen min om noen tiår:-)
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 Ikke sikkert du blir pensjonist, kanskje du får alzheimer i 50 årene og blir sittende på et sykehjem når du er 62 år. Lev livet mens du gjør det, du vet aldri hva fremtiden vil bringe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå