Gå til innhold

Forvirret og veldig lei meg <3

Anbefalte innlegg

Var på UL igår for å få se et bankende hjerte, og dermed bli litt mer rolig iforhold at det er noe der inne. 8+1 uker på vei, så var veldig spent.

For en nedtur... Gynekologen fant morkaka og fostersekken,men ikke noe inni den. Jeg ble kjempeforvirra og skjønte ingenting. Hun begynte å snakke om at jeg kunne være kortere på vei enn jeg trodde, men jeg vet nøyaktig når jeg hadde mensen sist, og jeg er regelmessig. Har ikke blødd en dråpe siden jeg ble gravid, og heller ikke hatt noen farget utflod. Alt har vært i den skjønneste orden, og jeg hadde begynt å glede meg over min lille spire <3

De tok en blodprøve for å måle HCG nivået mitt, og jeg skal tilbake til ny UL neste uke. Hvis hun ikke fant noe da, var det ikke noe å hente sa hun. Så da må jeg nok inn til utskrapning, iom at alt annet var utviklet inni livmora.

Så nå sitter jeg og føler meg snytt, og forrått av min egen kropp. Jeg har fremdeles alle graviditetssymptomene som jeg har hatt hele veien, kvalm, uvel, svimmel og sinnsykt ømme pupper. Føles idiotisk og ha det sånn, iom at jeg ikke er gravid...eller...er jeg det?

Tror jeg skal få meg en time hos en annen gynekolog. Føler veldig for en "second opinion" selv om det nok bare er fordi jeg klamrer meg til håpet om at hun forrige "tok feil".

Noen flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143758008-forvirret-og-veldig-lei-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noen morsom opplevelse! Men for at du skal holde motet oppe; søsteren min fikk samme beskjed, gynekologen fant ingen foster og hun fikk beskjed om at hun sannsynligvis kom til å begynne å blø. En uke etter dro hun til en annen gynekolog som fant to levende fostre (!!). Ul maskinen til den andre hadde trolig vært for gammel. Nå har hun to nydelige jenter på snart tre år.

Takk for svar! Godt å høre at det har gått bra med noen som har opplevd det ihvertfall! Jeg klamrer meg til håpet, men skal ærlig innrømme at jeg forbereder meg på det verste. Har vel minimalt med tro på at dette går rette veien. Selv om jeg har lest om mange som har opplevd akkurat det samme, der det har gått bra, har jeg også lest om mange som det ikke har gått bra med...

Åhhh, jeg blir gal av denne uvissheten :(

Klarer ikke tenke på noe annet :(

Uff så kjedelig... Krysser fingrene for at alt utvikler seg i riktig retning. Kan anbefale http://www.gronlandbasarlegesenter.no til deg dersom du bor i oslo. Koster bare 500 kr for ul, mot rundt 1000+ andre steder. Skal visst være en veldig bra lege. Tvi tvi!!

Takk takk, og takk for tips!

Vært hos legen idag, og hun sa at hun hadde vært borti det flere ganger at de ikke fant fosteret på UL pga f.eks at man er kortere på vei enn først antatt. Så jeg krysser fingrene.

Skal på UL på fredag. Har bestilt på legesenteret på Brynsenteret. Var billigere der enn der jeg var sist, og så er det nærmere der jeg bor.

Er såååå spent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...