Gå til innhold

Belegg i flasker/tutt til flaskene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som har dette problemet?? Jeg steriliserer og koker, varierer litt... Men ser at det er ett tynt,tynt hvitt belegg inni. Hva gjør jeg galt? Flaskesmokken ser rett og slett sitne ut :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vasker du flaskene i Zalo først? Jeg lar alltid mine flasker, alle deler ligge i varmt vann med zalo i i ca 30 minutter før jeg raskt vasker de med flaskebørste og så putter de i sterilisatoren fra Avent. Da sliter jeg ikke med belegg.

Skrevet

ja, vask de i varmt såpe vann først?? hvis du gjør det så er det rart at det blir belegg. Skal helst ikke legge de i zalo så veldig lenge..tuten på flaska tiltrekker seg zalo lukta å blir der! kan være litt dumt hvis babyen din er liten. Brått lukter det bare såpe :P jeg vasket flaskene 1 gang i vaskemaskinen..da ble det belegg..selvom jeg kokte de etterpå. Kan være det å? :)

Skrevet

Alt som det har vært melk på skal først skylles/vaskes godt i KALDT vann, og så vaskes i varmt. Det er fordi proteinene blir denaturert og kan lage film når de blir varmet opp, da sitter de fast. Det er akkurat som blod, man må skylle vekk blodflekker i kaldt vann først. Etter kald og så varm vask (få bort fettet) så kan man koke dem, og da skal det ikke bli noe belegg.

Skrevet

Tusen takk for gode smarte svar! Jeg har da gjort alt riktig, bortsett fra å skylle de i kaldt vann først... Syns det er litt ekkelt med den zaloen, føler det lukter uansett hvor kort de ligger i såpevann. Vil jeg klare å fjerne den filmen tro? Er vel ikke farlig sånn sett, men ser ekkelt ut.

Noen som også alltid får så masse dugg i flaskene når de har vært i sterilisatoren?

Skrevet

ja, får masse dugg jeg også :P kokt ett par ganger i kjele..da ble det ikke noe:p vet ikke hva man skal gjøre for å ikke få dugg, men har det sånn jeg også..hørt flere andre som også forteller det samme :) tørker de med litt papir bare jeg :)

Skrevet

Hva med å koke tutten til flaska og vrenge den?

Jeg bruker ikke flasker, men brystskjold.. Og viss jeg koker bare ene siden, er det på en måte litt melk eller noe sånt igjen, men viss jeg koker den ene siden-tar det opp og kvenger og koker litt til så blir det borte:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...