Mamma i lykkerus Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 OK, 4 uker etter fødsel følte jeg at jeg var klar, livredd, men klar. Stingene var borte og blødningene hadde gitt seg. Vi var forberedt på at vi kom til å måtte føle oss litt frem. MEN..... vi var ikke forberedt på at jeg var totalt sydd igjen! Altså, jeg kødder ikke. Det er faktisk så trangt at det var skikkelig smertefullt for oss begge. Er det vanlig? Vi holdt på i kanskje 45 min for å prøve å utvide, men vi måtte bare gi opp......
Maybeline Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 er nå 3 uker siden fødsel. Vi har ikke prøvd sex enda. Blir nok en stund til tror jeg. Hvilke rifter fikk du da, siden du ble så godt sydd igjen? Selv revnet jeg til endetarmen + ble klippet - så jeg er nok ganske godt sydd jeg også. Skal vente med sex til etter legekontrollen - slik at han ser om jeg er klar eller ikke
Tullsjura Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 de er IKKE normalt! syns du skal komme deg til legen å få sjekket. har ei veninne som ble for mye sydd, å de måtte klippe opp å sy på nytt
Mamma i lykkerus Skrevet 6. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2011 Jeg revnet litt akkurat i det hodet kom ut. Sydde tre sting.
Mamma i lykkerus Skrevet 6. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. november 2011 Oh lord!!!! Nei, vil ikke gå med sting igjen!! Får vente til 6-ukerskontrollen og se. Eller det blir 7-ukerskontroll for min del da.
81-Mamma<3<3 Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 Hei håper det går fint m deg og den lille prinsen! Vi har ikke prøvd å ha sex etter denne fødselen enda. Men vi slet endel etter forrige fødsel. Det var trangt og vondt. Ganske lenge egentlig. Jeg hadde et lite skjedefremfall også, så det var nok noe av årsaken! Dra på en sjekk! Så må dere bare fortsette å prøve, og smøre dere med tålmodighet! Det går seg nok til skal du se
*Zena* Skrevet 6. november 2011 #7 Skrevet 6. november 2011 Kan man kjenne selv om man har fått skjedefremfall?
Mamma i lykkerus Skrevet 6. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 6. november 2011 Hei igjen 81-Mamma<3<3 Alt er bare bra med meg og lille prins! Deg og lillejenta da? Og hvordan reagerte storesøster på lillemor?
Makko med to små gutter Skrevet 6. november 2011 #9 Skrevet 6. november 2011 Jeg har vært ekstremt trang etter begge fødslene mine :-( Siste gang sydde jeg ikke engang. For meg har det vært hormonelt, så ble ikke bra før jeg fikk tilbake mens igjen (med nr 2 venter jeg ennå, 9mnd etter!).
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 7. november 2011 #10 Skrevet 7. november 2011 Ja, det var forferdelig trangt for meg også, så jeg trodde også at jeg var helt sydd igjen. Jeg er fremdeles ikke bra, 3,5 mnd etter fødsel, men det er bare helt i begynnelsen det er trangt og ømt, det kommer seg etter hvert... Jeg hadde et såkalt stjernesmell, og jordmora mi sydde i over en time, og sa når jeg spurte hvor mange sting det ble: "Nei, det teller vi ikke.." Jeg var så redd for at jeg ikke skulle bli meg selv igjen, men jeg tror det blir bra jeg. Nå tenker jeg at det er bra at det ikke var omvendt, at jeg var utvidet.. hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå