Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Jeg har tidligere gått igjennom en abort, aborten var veldig komplisert og ingen fin opplevelse. dette ble satt igang, og jeg lå med rier og veer i over 10 timer, og alt var fryktelig vondt, og jeg klarte ikke styre noe av det. nå er jeg gravid igjen, og jeg ønsker ikke og gå igjennom noe som minner om dette igjen, det er et fært minne, og aborten skjedde hovedsaklig pga kraftig fødselsangst fra min side, da viste jeg ikke at igjennom aborten så måtte jeg føde så det kom overaskende på. jeg er nå gravid igjen og ønsker inderlig og beholde dette lille vidunderet, jeg ønsker KS, jeg er redd for smertene og ukontrollerte hendelser, og for og ikke snakke om det skulle skjedd noe med barnet mitt. men oppi alt det her, er jeg redd for at jeg skal bli tatt useriøst, jeg er trossalt bare 18 år, ønsker barnet og vil ikke føde vaginalt. jeg er redd for at leger og jordmor ikke skal ta meg på alvor når jeg forteller dette, at de bare tenker det er fordi jeg er så ung, eller for at jeg ønsker og ta vare på mine "edle deler". Jeg ønsker og bli hørt idet her, jeg vil ikke føde og det har blitt min store angst, om det ikke er mulighet for det vet jeg ikke om jeg tør og bære frem barnet, så ille er det. Mvh C 18 år
Anonym bruker Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Du skal si nettop det: at angsten din er så sterk at du har vurdert abort. Fortell om din traumatiske opplevelse. Gråt gjerne foran legen/jordmor. Men det viktigste er at du bestemmer deg for hva du vil før du begynner å prate med legen/jordmor om det. Dersom du er i tvil vil du mest sannsynlig ikke bli satt opp på keisersnitt, men til samtaler osv. Dersom du kan velge mellom sykehus kan du jo sjekke hvilket sykehus som utfører flest keisersnitt og så velge det. Lykke til!