Linella75 Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 Er straks i uke 37 (36+4) og de siste dagene har jeg hatt veldig mye kynnere. De starter gjerne på ettermiddagen og kommer gjerne i 5-10 minutters intervall i flere timer, gjerne 8 timer. Det kan så gi seg noen timer, før det starter igjen. Kynnerne medfører som regel at jeg ikke klarer å bevege meg . KJører jeg bil er det svært ubehagelig. I tillegg er det vanskelig å puste. Utover det er det ingenting som tyder på fødsel annet enn sterk nedpressfølelse (har hatt det de siste ukene fordi jenta ligger fryktelig langt ned i "fødebekkenet" mitt som jordmor kaller det). Jeg må legge til at kynnerne ikke er direkte vonde, men av og til kjenner jeg litt tak i ryggen og litt mensmurringer skjønt det er svært lite. Er det flere som erfarer at kynneraktiviteten tiltar den siste perioden før fødsel ? Hilsen undrende førstegangsfødende
annek89 Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Hei! Jeg er i uke 36 + 1 og har det akkurat sånn som du beskriver det, har fått mye mer kynnere i det siste, vondt neders i ryggen og mensmurringer, dessuten kjennes det "annerledes" ut innerst i vagina hehe jeg har ikke kjennt etter eller noe, men det er bare sånn det kjennes ut, vet ikke helt åssen jeg skal beskrive det hehe huff... dessuten har også magen sunket litt.... men vet ikke helt om og eventuellt hva det betyr, jeg har iallefall bare regna med at det er fordi jeg begynner å komme nærmere termin nå... Men jeg har det iallefall sånn jeg også =)
Linella75 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. november 2011 Takk for svar Ja, det er sikkert vanlig at det blir mer markert jo nærmere fødselen vi nærmer oss. Leste et sted at det er vanlig med sterkere kynnere/maserier og stikninger mot fødselen. Kjenner også at jeg kan bli kvalm og har mye luft i magen. Godt å høre at det er flere i samme båt.
førstogsist Skrevet 6. november 2011 #4 Skrevet 6. november 2011 Jeg har hatt kraftige kynnere i 1 måned nå. Blir verst når jeg er i ro faktisk. Mine er vonde. Vet at det sies at de bare skal være ubehagelige, men det føles som om jeg brettes i to. På kvelden er det aller verst, og må jeg på do, eller har mye gass....ja, da er jeg nesten usikker på om fødselen er i gang eller ikke. Jeg håper bare at gutten vår ser dagens lys snart. For jeg er lei av å klage, og mannen min er lei av å høre på meg. Lykke til jenter!
annek89 Skrevet 6. november 2011 #5 Skrevet 6. november 2011 Ja, er kvalm jeg og, hender at jeg spyr litt nå og faktisk spessiellt når halsbrannen er på det værste, men jordmor spurte meg om jeg hadde begynnt å bli kvalm så går ut ifra at det også er normalt Samboeren min er nok lei av klaginga mi også hehe vi gleder oss iallefall veldig til tulla er her, og jeg savner veldig å ligge på magen:)
ny-pappa :D Skrevet 6. november 2011 #6 Skrevet 6. november 2011 <3 annek.. det går så fint atte. nå kommer hu snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå