Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får så mange motstridende beskjeder og meninger fra både helsepersonell og erfarne mødre. Jenta mi er 6 mnd og blir ammet 1 g per natt. Mange forteller meg at vi fint kan kutte ut det måltidet nå og gi smukk i stedet. Andre er helt uenig... Hun spiser grøt 2 g per dag, og blir ammet og får en flaske Mme til kvelds. Har også begynt å gi grønnsaker til lunsj.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

synes ikke hun spiser nok på dagen til å ikke spise om natten?

men det er nå min mening.. her er tulla 7 mnd straks og hun spiser ihvertfall 2 ganger om natten og på dagen spiser hun en stor posjon grøt til morgen og kveld og fruktmåltid eller middag midt på dagen og mm mellom alt dette....

MEN det er ikke lett å råde deg over her liksom.... du må følge hjertet ditt og tenke om du føler hun legger bra på seg osv ..... de skal jo ha mer mat jo eldre de blir også.....

1 amming per natt er jo ganske luksus også da ;) så heldig er du der... men du kan jo prøve en natt å bare gi henne smukk så ser du vel raskt om hun er sulten elelr bare har suttebehov? :)

Lykke til...

Skrevet

Hun er 6 mnd og godt over 9 kg, veldig godt hold for å si det slik. Derfor har mange rådet meg til å kutte ut nattmåltidet. Vet jeg er heldig som har en baby som stort sett hele tiden har spist kun en gang om natten. Så jeg er litt skeptisk til å kutte ut dette ene. Men hun skriker aldri om natten. Hun våkner og ligger og prater med smukken eller kosekluten. :)

Skrevet

Ja ikke sant:) det er så stor forskjell på disse små.... men du kan jo bare prøve en natt elller to da og se? skader jo ikke :)

Hun lider ingen nød når det kommer til mat virker det som nei..heheh 9 kilo er jo litt det:) min var 7400 på 6 mnd kontrollen....

Kanskje du bare kan tilby henne en flaske med litt vann istedenfor? :)

Skrevet

Ut fra det du forteller har hun slettes ikke behov for mat om natten (det har jo de færreste babyer over 6 mnd som vokser fint), så jeg ville forsøkt å gi henne smokk og se om hun roet seg på den. Lykke til!

Skrevet

Hvis hun roer seg med smokken har hun ikke behov for nattmat. Men mange babyer vil allikevel våkne av vane fordi de er vant til å få mat på det samme tidspunktet på natta.

Det er jo bare å forsøke og se hva som skjer.

Min førstemann begynte å sove natta gjennom av seg selv (12 timer)ved 5 mnd. Han spiste da bare 1,5 porsjon fast føde + mme. Men vektkurven hans fortsatte å utvikle seg helt fint, så han hadde rett og slett ikke behov for mer mat.

Skrevet

Takk for alle svar, da tror jeg vi skal prøve ut hvordan det går. Faren er vel kanskje at hun våkner enda tidligere om morgenen.... Hun er klar for å stå opp mellom 5 og 6 hver morgen nå :)

Skrevet

Min frøken er 6 måneder idag og har ikke fått mat på natten den siste måneden, står opp og gir henne smukken om hun våkner og gråter/ sutrer litt. Første måltid blir i 7-8 tiden når hun våkner (flaske, 230ml) lunsj i 12-13 tiden - grøt, fruktmos og evt litt MME, middag rundt 16-17 tiden og så muligens litt påfyll av MME før hun legger seg i 19.30-tiden. Blir altså kun 3 store måltider idøgnet, legen på helsestasjonen mente 3-4 måltider var vanlig. Hun sover altså fra ca 20.00 til 08.00 uten mat.

Skrevet

enig med abella

men er jo bare å prøve så der du om hun er tilfreds med smokk.

min erfaring er at de tar igjen om dagen det de ikke får om natta.. vi sluttet nattamming på begge våre ved 6mnd alder og har ammet begge. har ikke vært noe problem:) mine har da spist grøt to ganger daglig.

er godt mulig hun kun våkner av vane og ikke behov ..

Skrevet

Prøvde i natt å gi smukk i stedet for å ta henne opp og amme, og jammen sovnet hun på et blunk igjen og våknet ikke før 05:30!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...