*Nøtta* Skrevet 6. november 2011 #1 Skrevet 6. november 2011 .. trenger tips om et bilsete nr 2. Det vi har nå kan ikke legges så mye bakover,sånn at når jenta sovner oppi der så tipper hodet hennes fremover. Ser så ubehagelig ut. Har du ett sete hvor du får lagt det såpass langt bak at hun ligger godt uten at hodet faller frem,så kom gjerne med et navn til meg. Bakovervendt.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Hvilket sete har dere, da? Vi har Akta Graco Cosmic Comfort og er veldig fornøyd med det...
tulla<3sep2010 Skrevet 10. november 2011 #3 Skrevet 10. november 2011 Acta Graco duologic 2 har vi og et par venninner til av meg til ungene. Jeg er kjempe fornøyd! Sete er Plussgodkjent, kan kun brukes bakovervendt. Snuppa har brukt det siden hun var 7-8 mnd gammel. Men fordelen med det er at det er 3 innstillinger på vinkelen/ryggen på sete noe som gjør at du slipper den bratte ryggen som er på bla hts besafe sete.. Det er kg og ca alder som bestemmer når du skal gå over til neste hakk.. Når jeg skulle kjøpe sete nr 2 i mai så sjekke jeg over alt, leste side opp og ned og så hva som faktisk var testet i resultatene på de forskjellige testene.. Mine kriterier var sikkerhet først og fremst! Så til slutt endte jeg opp med hts besafe izi og ag duologic 2 som jeg sto igjen med. Egentlig var det hipp som happ hvem jeg valgte, men det var nettopp det at ryggen var så bratt på besafe sin som gjorde at jeg valgte duologic. Vi er kjempe fornøyd alle sammen og har virkelig testet sete med flere lengre bilturer, blandt annet sørlandet- bodø i august! hvor av trondheim-bodø gikk i ett siden snuppa var så fornøyd (selvfølgelig minus mat og korte strekke på bena pauser!) Snuppa STOR koser seg i sete! Lykke til!
stearin Skrevet 11. november 2011 #4 Skrevet 11. november 2011 Vi har besafe sete (husker ikke hele navnet), men det er ihvertfall bakovervendt. Synes det tar mye plass i bilen (toyota avensis), men det går egentlig ganske greit. Er ikke slik at forsetet må langt frem. Synes selvet setet er ganske lite da, men så har ikke jeg noen erfaring fra andre seter heller. Men når min datter på 18 mnd, 9 kilo og ca. 84 cm passer akkurat i setet er jeg litt bekymret for hvordan det vil gå når hun blir større. Den har innlegg å ta ut, men ser likevel at det ikke er så veldig lenge til hodet kommer for høyt opp. Har ikke vært på langtur enda, så jenta mi har ikke hatt sjansen til å sove i setet enda:-) Hun sitter vanligvis på den mest "liggende" stillingen, og synes det går ganske greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå