Matrosen og Meg:) Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Jeg leser ofte at om en har barn som sover dårlig på natten og våkner ofte for mat at det kan hjelpe å amme ofte på kvelden, slik at dem får spist seg opp for natten. Men hva med mme? kan man gi mme litt oftere på kvelden for dette også? og for dere som evt har prøvd å gi mme oftere på kvelden, hadde dette noen effekt? Jeg har en gutt på 13 uker som bare får mme, og han har nå begynt å sove mye uroligere på natten. Jeg trodde de første nettene at han bare ville ha smokken, og jeg har dyttet smokk omtrent hver halvtime. Nå de to siste nettene har jeg gitt han mat annenhver time. og jeg merker jeg begynner å bli litt sliten. (pappaen har tidligvakter og begynner 05.00 uka som var og kommer, så han trenger all søvn han kan få, og får ikke gitt noen måltider på natta heller) så jeg bare lurer, kan man tilby mat oftere på kvelden når man gir mme?
abella Skrevet 5. november 2011 #2 Skrevet 5. november 2011 Ja det kan du. Gutten min ble ammet til han var 2 mnd og fikk da oftere mat på kvelden pga kveldsuro. Ved 2 mnds alder sluttet jeg å amme pga ammeproblemer og fikk over til flaske. Kveldsuroen fortsatte, så han fikk da flaske oftere på kvelden. Ca hver andre time. De regulerer selv hvor mye de vil spise og sier fra når de er mette. Det har ikke hatt så stor effekt hos oss de første månedene. Det er først når de har blitt litt større (kanskje rundt 3 mnd) at mine barn har klart å spise såpass mye på dagtid at de sover lengre økter på natta, men dette varierer jo en del fra baby til baby.
Håpefull77 Skrevet 6. november 2011 #3 Skrevet 6. november 2011 Jeg har stort sett gitt mme, delammet i en peride. Jenta mi ville ha oftere mat på kvelden. Akkurat som hun spiste seg opp for natten. Jeg merket at før vi fant ut av rutinene hennes hylte hun som bare det etter mat om vi la henne før hun hadde fått spist seg opp. Hun kunne ha spist rett før vi la henne, for så å hyle etter mer mat. Så jeg ville prøvd å gi mer mat på kvelden om jeg var deg. Det er ikke noe særlig å sove lite, og det er litt tidlig å begynne med grøt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå