Gå til innhold

Brystreduksjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noe erfaring med dette etter fødsel og med tanke på amming osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg er brystredusert og født for seks uker siden. Da jeg opererte fikk jeg beskjed om at det ikke kom til å gå utover amming. Jeg ble derfor overrasket og litt skuffet da de på sykehuset sa at det mest trolig ikke kom til å gå noe særlig. Jeg har litt melk så etter litt prøving i starten så koseammer jeg nå morgen og kveld. Hun får nok i seg litt, men ikke sånn at det metter. Hun sluker en flaske mme etterpå i tillegg. Helsesøster sier at jeg er heldig som har en jente som både tar pupp og flaske og som fortsatt vil ha pupp selv om hun ikke får i seg så mye. Jeg vet jo heller ikke hvor mye jeg kunne ha produsert ettersom jeg ikke får lov til å pumpe meg eller håndmelke noe særlig pga faren fir infeksjon.

Skrevet

Jeg har fått utført både brustreduksjon og brystløft. Amminga gikk desverre ikke bra, men det var ikke pga meg. Det var frøkna mi som ikke ville ha puppen:( Jeg haddet melkespreng ut av en annen verden og kunne sikkert amme 5 unger med den mengden jeg hadde;oP Det varierer veldig dette tror jeg. Spørs hvor mange av melkekanalene som har blitt ødelagt. Håper neste baby tar puppen. Har så lyst til å prøve å amme:o)

Lykke til!

Skrevet

Jeg har fått utført brystreduksjon og løft, har mer enn nok melk:) Utfordringen er nedsatt utdrivningsrefleks pga mindre følsomhet i brystvorteområdet. Det løser seg fint med syntocinonspray som du får på resept. Lykke til:)

Skrevet

Okei.. Jeg er så usikker, har veldig lyst å gjøre det men det er jo dyrt, og jeg er egentlig livredd lege,sykehus og alt som har med det å gjøre..

Fikk dere det finansiert? Vet at om man er veldig plaget med rygg og nakke så kan man få det finansiert..

Så vil jeg jo gjerne amme mine neste barn også.. :)

Skrevet

Jeg ble brystredusert i 2006, fjernet 1,4 kilo pupp. Ble henvist av fastlegen min pga nakke- og ryggplager, ble satt i sykehuskø men med fritt sykehusvalg fikk jeg det utført hos privatklinikken Aleris ca. 5 måneder etter henvisning - betalte kun egenandel samt for smertestillende etter operasjon, totalt ca 1100,-. Ble forespeilet en ca 50% sjanse og kunne amme i fremtiden, men som en over her ble jeg litt overrasket over at de på sykehuset sa at veldig få brystreduserte kunne fullamme babyen sin.

Så frøkna mi er flaskebaby fra dag 5, fant ut at hun kun fikk i seg 5 ml etter 20 min pupping. Nå er hun 6 mnd og en sunn og glad baby. Som mamma måtte jeg svelge skuffelsen og gråte noen tårer ved overgang til flaske, men det gikk raskt over. Amming er flott, men flaske har sine fordeler også... Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk også dekt operasjonen min, og fikk det på en privat klinikk kun noen uker etter jeg fikk henvisningen. Jeg fjernet 1 kg. Hadde jeg vist det jeg vet i dag hadde jeg ikke fjernet da, men ventet til etter jeg var ferdig med å få barn. Jeg hadde ikke store problemer på det tidspunktet, men det var mer som forebygging. Samtidig ville jeg gjerne ha det gjort da jeg synes de var store og i veien. Men jeg hadde fint kunnet vente noen år. En annen fordel med å vente er jo også at man da kan få fikset litt på de etter endt amming og graviditet :)

Lykke til uansett hva du gjør! Og flaskebarn ser ut til å ha det veldig bra :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...