Gå til innhold

Når kjenner/kjente dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går tok jeg en cb som viste 3+ det vil jo si at jeg er 5+ egentlig? Altså snart 6?

Men i følge egne utregninger er jeg akkurat inni uke 5.

Når kjenner dere noe til det? Kvalme f.eks? Jeg kjenner nesten ingenting annaet enn i brystene og noe mensmurringer.

Nesten redd det ikke er noe der når jeg ikke kjenner noe spesielt til det.

Håper alle deler slike tanker så man vet når man ca skal begynne å føle noe. Er det for tidlig for meg ennå? (Siden jeg gleder meg litt til "å føle meg gravid")hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var hos legen i går på første kontroll.. 10 uker i dag, og var oppriktig nervøs, for jeg kjenner ikke en dritt til noe som helst, og begynte å lure på om jeg inbilte meg ting.. Men det var noen der inne, så det var jo greit..

Dette er mitt 3 svangerskap, kan ikke huske at det var så lite de to første gangene... ;o)

Skrevet

Jeg merket ikke no i puppene før ca uke 9-10, tror j det var. Da kjente jeg litt kribling. Er 12+4 idag. Er først i de siste ukene jeg har følt meg gravid. Har vært litt svimmel, antagelig Pga lavt blodtrykk. Og i min mage er det 2:-). den eneste symptomer jeg har hatt hele veien er at jeg har vært veldig trøtt og sliten. Jeg måtte ta noen graviditetstester ekstra selv for å tro på at jeg var gravid :-) Men var på ultralyd i går og så at de to, 6 cm minibabyene var akkurat sånn de skulle være:-)

Skrevet

åååå... fikk gåsehud da jeg leste at det er 2 der inne i deg...:) :) :) så deilig...dobbelt stor glede!!! Selv jeg har 1.kontroll i morgen...gleder meg, for at nå er jeg også litt usikker på hva som skjer der inne.. er i uke 10 nå. Utrolig hvor mange gravide vi er her inne :) og tenk på dem som er ikke registrert her... det blir et veeeeldig barnerikt år i 2012!!! :D:)

Skrevet

Jeg er kort på vei, kun 5 uker, men jeg merker godt mensmurriger, ømme bryster og at jeg tisser oftere.

Skrevet

Er akkurat gått inn i min 8 uke, og jeg har virkelig fått kjent kvalmen den siste uka. Bare håper håper håper kvalmen gir seg snart,er jo snart jul jo...

De mensmurringene og ømme brystene har jeg hatt veeeldig lenge, men har gitt seg nå, hvertfall mensmurringene. Ømme bryster var helt rart for meg i begynnelsen, sian jeg ikke kjente noe til det med den første:P heheh, det var vel slik jeg merket at jeg var blitt gravid..

Håper dere har det fint alle sammen :)

Skrevet

Jeg er 8+5 idag og jeg har veldig lite symptomer. Jeg er ganske hormonell og har ømme pupper, men bortsett fra det er alt som før:) Jeg har vært til ul i uke seks og fikk da se et bankende hjerte :)

Skrevet

Hei,

Jeg tok også akkurat en cb-test som viste 3+ og det stemmer i følge mine beregninger. Tippet 5 uker på fredag. For at de digitale cb-testene skal slå ut på 3+ må visst hcg nivået være over 20 000. Det er jo ganske mye og at du fikk 3+ før de er i ule 6 betyr jo bare at det produseres mye hcg - og det betyr at alt er bra så lang :)

Skrevet

Jeg kjenner forresten heller ikke så mye. Litt murting i magen og småkvalm. Sist hadde jeg super ømme bryster, og de er helt normale nå. Har derfor vært litt engstelig. Derfor var det fint å få bekreftet at jeg produserer rikelig med hcg og at alt er i orden så langt. jippi!

Skrevet

Jeg kjente det da jeg var 3 uker på vei jeg... Måtte gå og vente på positiv test...

Merkelig men sant!

Jeg får noen karakteristiske smerter i livmoren når egget fester seg og så stikker det plutselig i puppene. Den første dagen trodde jeg at det var innbilte ønskesmerter men de bare økte på og nå har jeg et knippe positive tester i skuffen. (og ikm er mandag/tirsdag)

Er selvfølgelig klar over at det like kjapt kan gå feil vei igjen, men velger å være optimistisk.

Skrevet

Du skal ikke være redd for at du har for lite symptomer. Det er stor forskjell på oss damer, også når det gjelder graviditet. Jeg er selv 7+2 og har foreløpig de samme symptomene som min mor hadde da hun gikk gravid: Har vært trøtt den siste uka, og har fått veldig ømme pupper de siste dagene. I starten hadde jeg litt luft i magen, men det var det hele :) De siste nettene har jeg også vært oppe for å tisse to ganger pr natt. Er veldig glad for at jeg ikke er mer plaget enn jeg er.. Håper det holder seg slik :D

Skrevet

Så bra at mange mange deler sine symptomer. Jeg håper virkelig ikke at jeg arver min mors symptomer, som var konstant kvalme i 3 mnd.

Det virker jo som at alt er som det skal da foreløpig. Må konstant spise noe om dagene.

Tenk at vi er gravide <3

Skrevet

Jeg er nå i uke 5, fikk positivt svar på test i går...

Har faktisk visst ganske lenge allerede at jeg er gravid.. Nesten 2-3 uker, noe som betyr at jeg må ha merket det med en gang..

Husker at jeg først hadde en følelse av å ha en tennisball nederst i magen da jeg skulle sove på magen.... Var skikkelig ubehagelig og jeg trodde det bare var innbilning da jeg hadde sluttet på pilla ikke mange dagene før.. Da jeg samtidig ble øm i brystene ante jeg at noe var på gang..

Har sovnet tidlig på sofaen et par uker allerede og vært småkvalm..

Jeg visste det veldig tidlig med førstemann også..

Skrevet

Gratulerer med positivt svar. Selv har jeg visst om det i 5 dager og er 5+2 i dag. Så visste det veldig tidlig selv. Tok test 2-3 dager etter uteblitt mens. :) Ømme pupper. I dag er jeg veldig trett, nå tisser jeg ofte og er sulten HELE tiden. :)

Skrevet

Hei Nory,

nå ble jeg litt nyskjerrig her...

Hvor har du funnet at hcg-nivået må være over 20 000 for at det skal slå ut med 3+ uker? Jeg tippet også 5 uker på torsdag, med samme resultat som deg på cb-digital med ukeindikator.

Ellers har jeg ikke så mange symptomer enda, bortsett fra trøøøøøøøtttt, litt småuggen innimellom, sulten, og litt ømme pupper. Vært der siden uke 3-4. Men så vil jeg helst ikke ha symptomer jeg da! Så glad så lenge de holder seg så noenlunde borte:-)

Skrevet

Jeg har ikke brukt CB selv, men har hørt at uansett hvor langt du er på vei OVER 3 uker vil svaret være 3+. Så om du som er 8 uker på vei tar den testen og jeg som er 5+6 tar den og du som er ca 5 uker tar den vil vi alle få GRAVID 3 + som svar på testen ;)

Skrevet

Da var det jo ikke så lett å vite?! Er det ikke slik at noen får 3-4? Jeg trodde det var slik. Så da har jeg et "fake" resultat. Lurer på når jeg skal ringe lege for å få avtalt tid for sjekk da? Vil gjerne se i kanskje uke 8 eller 9 pga har en del spørsmål f.eks angående sporten jeg driver med osv. Men tenk om jeg f.eks er snart 7 uker da? kommer jo svinseint inn da!? :P

Skrevet

Hei:)

Første gang jeg var gravid nå så merket jeg det på puppene, bh-n den ble liten, er tynn fra før, men har naturlig store irriterende pupper og di økte med halvparten fra uke 3 til 4.

Så er det magen, murringene begynnte i uke 3, men trudde det var noe jeg hadde spist.

Fikk en sa i uke 4/5 litt usikker på tiden.

Men nå er jeg super kvalm 24/7, magen er hard og kjennes utrolig trent ut (samme som første gang) Fått en halsbrann som er helt grusom, spiser tabletter for det om dagen. Kjempe trøtt og syntes det er deilig siden jeg sover 4-6 timer om natta til vandelig.

Har begge gangene fått positive graviditetstester i uke 3, og det blir tatt mange av dem, cb og apoteket sine.

Satser på at våres lille sitter nå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...