Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når legger dere deres søte små på ca 10 mnd?? Og hvor mange dupper har de, skriv gjerne om de er i barnehage eller ikke også :)

Her legger vi oss vanligvis 20.30 og opp igjen kl 6.00 (var 7.00 før klokka ble stillt, men hun venner seg ikke til den nye tiden). Hun sover 1 1/2 time i 10 tiden og 1 time i 16.30 tiden. Vil nå prøve å sløyfe sein duppen og legge tidligere, så da vil jeg gjerne høre litt hva andre gjør. Hun går ikke i barnehage enda.

<3 de søte små <3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har gutten min på 10 mnd nettopp startet i barnehagen. Han legger seg klokken 1900 og våkner alt fra 0600 til 0730. Han har som oftest to dupper iløpet av dagen. Ca. kl. 09 og kl. 12. Hvor lange duppene er varierer fra 30-90 min. Kan også ha en liten dupp i 15 tiden hvis han har sovet lite tidligere på dagen.

Skrevet

Her legger gutten seg ca 19.00, og våkner mellom 05.30-06.30, som oftest ca 11-11,5 timers søvn pr natt.

Da sover han ca 3 timer på dagen, fordelt på to lurer. Som regel en i 9-10 tiden til 11-12 og en i 15 tiden igjen.

Varierer litt med den siste luren, men prøver å få han til å ikke sovne tidligere enn 14.30, ellers så blir det for lang tid til leggetid, da blir han stuptrøtt og grinete i fem-seks tiden, og må da noen ganger legge seg i 18 tiden, da blir det kræsj, våkner en time tidligere, altså sånn i 5 tiden på morran dagen etter, og da blir daglurene desto tidligere... Så har vi det gående, hehe :)

Men det går ofte greit å legge han i syv tiden selvom han f.eks våkner 16.30 på siste duppen, eller så er han oppe til maks 19.30.

Har regna ut at det blir ganske nøyaktig 14timer pr døgn med soving!

(og det pleier å stemme hvis han f.eks våkner gryytidlig og bare sovet 10 timer, så sover han som regel en time ekstra på en av daglurene)

Går ikke i barnehage og er 10,5mnd :)

Skrevet

Min lille knert på drøyt 10 mndr legger seg normalt klokken 18:30. Da får han en flaske melk på soverommet, og så er det som regel bare å legge ham ned i senga og han sovner på et blunk. Når det er sagt: idag tok det nesten en time før han sovnet - mye "spilling på slurva", turning i senga, og til slutt sutring før han fant roen. Han sover vanligvis til ca klokken 07:00, noen ganger våkner han halv syv, andre ganger kan han slå til og sove til nærmere åtte :)

Han har frem til nå sovet to ganger om dagen. Første dupp ca to timer etter at vi står opp. Den varer i alt fra 45 minutter til 2 timer. Andre dupp har pleid å være i to-tiden, og varer stort sett i 30 minutter.

De siste dagene har den siste duppen vært vanskelig å gjennomføre. Vurderer derfor å gå ned til en dupp per dag snart.

Han har enda ikke begynt i barnehage, men har fått plass. Vi skal starte såvidt nå i løpet av november og desember, og så blir det fulltid i barnehage fra januar av...

Skrevet

Min blir 10 mnd på tirsdag.

Han legger seg kl 19.00 og vi står som regel opp rundt 08.30. Han våkner rundt kl 06 og får en flaske melk så sover han til 08.30-09.00.

På fredag stod vi faktisk ikke opp før kl 10.00 :) Da fikk han melk litt over kl 07.00 så låg han i senga med meg og pirket meg litt i ansiktet før han sovnet igjen :)

På dagtid sover han som regel 2 eller 3 dupper, kommer an på når vi står opp.

En gang før kl 12 og en (2) etter kl 12, men aldri etter kl 17.00.

Duppene er som regel kun 30 minutter, så tror det er derfor han sover så lenge på natta/morgenen.

Går ikke i barnehage, så han sover enten hjemme i senga eller i vogna på tur.

Skrevet

Skal begynne i barnehage om 3 uker. Før vi stilte klokka: opp ca 7, sov ca 11, la seg 19.30. Etter stilling av klokka: opp ca 6, sover ca 10 og 16, legger seg 20.

Skrevet

Takk for svar :) I går ettermiddag fikk jeg henne ikke til å sove ettermiddags dupp, så da ble d senga kl 18.30, men hun sov alikevel til 6.00! herlig! spørs om vi skal endre litt på rutinene her også! Kan være godt å få litt mere kveld alene også!

Barnehagestart på nyåret, så da er det kjekkt å få inn rutinene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...