Gå til innhold

Noen som ikke får hørt hjertelyd/ul før ordinær ul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hos fastlegen min for noen uker siden, men han har ikke apperat til å lete etter hjertelyd (det hadde sikkert også vært fortidlig) men nå er jo neste kontroll ul i uke 20 i følge legen, så jeg er jo litt spent på om det er noe der inne...

Noen andre som må vente leeeenge i spenning?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg bestilit time til jordmor:) Syns det var lenge å vente ;)

Skrevet

Jeg var hos jordmor i går og hun fant ikke hjertelyden. Jeg er 14 +4 nå. Skal på ordinær ul 30. november og er ganske spent på om det er noen der inne ja ;)

Skrevet

Da ville jeg bestilit time til jordmor:) Syns det var lenge å vente ;)

Skrevet

Ja, det kunne jeg også tenkt meg, men legen sa det var bare denne timen før ul... Kan jeg bare ringe og bestille helt vilkårlig? Jeg har jo ingen fast JM...

Skrevet

Jeg fikk ikke høre hjertelyden før ordinær ul i uke 18. Var hos legen i uke 15/16, da sa hun at hun ikke ville prøve å finne hjertelyden en gang for hun trodde ikke hun kunne finne den, jeg ble så skuffet! At hun ikke ville prøve en gang.... Jaja klarte å vente til ul. Og har hørt hjertelyden hos jordmor også etterpå..... Nå kjenner jeg liv titt og ofte så har ikke det helt store behovet nå :)

Skrevet

Jeg fikk heller ikke høre noen hjertelyd da jeg var på min første kontroll. jeg var da 12 uker på vei. Dette pga av at det er så vanskelig å finne hjertelyd så tidlig og legen vil ikke bekymre mor dersom han/hun ikke finner noe lyd. men uke 20 var lenge å vente synes jeg. Jeg fikk ny time hos lege før ul. dvs, da er jeg 16 uker på vei. da skal hjertelyd sjekkes. men har ikke legen din riktig utstyr? det hørtes veldig rart ut. han må jo ha det dersom du velger å gå til jevnlig kontroll der. var det ikke bare at han mente at apparatet han bruker ikke er bra nok til å fange opp hjertelyden så tidlig?

Skrevet

Ja du kan bare ringe jordmor i kommunen din :) De befinner seg som oftes på helsestasjonen:)

Jeg er på kontroll en gang i mnd hos lege og jordmor så det bestemmer du og lege/jordmor helt selv. Ikke alle følger de "reglene" med at man bare har 8 kontroller i svangerskapet...

Skrevet

Jeg hadde betalt og fått meg en time hos jordmor da. Det er jo veldig lenge å vente.

Jeg selger min babywatcher nå om du er interessert.

Skrevet

Hadde ingen kontroller mellom uke 12 og ordinær ul, og ingen hjertelyd før det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...