Gå til innhold

Savner dere å gå gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker på slutten inne på 3 trimester at det var noen flergangsfødende som skrev i en tråd at de ikke trodde de kom til å savne magen osv, men det gjorde de faktisk etter fødselen. Det var jo sååå fantastisk å ha muligheten til å bære frem et barn osv.. Trodde jeg skulle spy der jeg satt og leste, ALDRI i verden om jeg skulle bli gravid igjen:p

Men nå er småen 6,5 mnd, og jeg har drømt om flere barn et par uker allerede. Er så misunnelig på alle som er gravid, syns det er utrolig spennende med kjønn, personlighet, utseende osv...jeg var utrolig heldig med mitt svangerskap - kvalm i 2 uker, litt halsbrann, ikke noe vann eller bekkenløsning, og jeg hadde sikkert verdens minste mage.. Alikevel var det en kamp å få på seg skoene på slutten, hehe.. Hormonene var verst hos meg, og jeg ler når jeg tenker tilbake på hvordan jeg var, stakker alle rundt meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg synes det er herlig å være ferdig med å være gravid (sannsynligvis for godt, siden vi ikke planlegger flere barn)! :) Jeg var heldig og hadde ikke noen særlige svangerskapsplager, men jeg synes det er utrolig kjedelig å være gravid: Man er gjerne mye kvalm, man er konstant trøtt, man orker ikke være med på noen sosiale ting (siden man er trøtt, gjelder spesielt når man har et barn fra før), man kan ikke dra på fest og drikke, det er masse mat man ikke kan spise osv. osv.

Nei, det er mye bedre å ha fått Prompeline ut enn å ha henne i magen, selv om det jo er slitsomt å ha en liten baby også, men det er jo på en helt annen måte. :)

Skrevet

Nei usj!

Savner IKKE å gå gravid. Det var en fryktelig, fryktelig tid!! Lå i 6 av 9 mnd, besvimte bare jeg måtte på do. Følte meg ensom og isolert. Grein meg til å jobbe 60% for psykens skyld, men da jeg ble hentet av ambulansen på jobb i uke 35, ble jeg hjemme resten:P

Selve fødselen var 3 grusomme dager som jeg IKKE noensinne går gjennom igjen.....så det.

Her i huset er det mannen som er babysyk. Han ønsker minst 4 barn......det blir ikke med meg for å si det sånn....;-)!!

Jeg psyker meg opp for en til.......brukte laaaaaaang tid på å lage jenta vår, så jeg satser på like lang tid denne gangen, og tenker derfor ikke på det riktig ennå.

Skrevet

Jaa jeg savner det masse! Bortsett fra de første 3 mnd med kvalme, ush!! Og jeg er litt lei meg for at jeg aldri får den første graviditeten tilbake noen gang, den var så spesiell.. Mulig den neste blir like spesiell, men jeg ser ikke det for meg nå.

Det var så koselig å bære på noe som jeg og sambo var såå glad i allerede, og jeg følte det gjorde han ekstra glad i meg også.. Jeg elsker i tillegg å planlegge og ordne ting, så en graviditet er jo som skapt for meg =P I tillegg synes jeg gravide ser så flotte ut (selvom jeg selv følte meg som en hval).

Nei, det er noe spesielt med å være gravid altså, følte meg bare som en stor kjærlighetsboble =P Fødselen og tiden etter derimot... Den gruer jeg meg mer til å gå igjennom igjen. Fødselen var lang og tøff, barseltiden var TØFF, og fortsatt synes jeg ting kan være litt tøft til tider (lillegutt er 5,5 mnd nå<3). Meen vi skal ha 2 til, skal bare vente 5-6 år først ;P

Skrevet

Jeg savner faktisk litt å være gravid!!!:) Til tross for at jeg kastet opp gjennom HELE svangerskapet, hadde alle slags mangler av vitaminer, salt, jern osv., fikk bekkenløsning i uke 21 og følte meg som ei feit ku:) (Gikk egentlig bare opp 6 kg.)..

Men det var den fine følelsen som du beskriver: Første spark, forventningene man lager seg og hvordan ser den lille ut?:)

Nei, jeg gleder meg til neste svangerskap!!!!!!!

Og det hjelper jo også på når man har en supersnill baby, som stort sett sover hele natta og er blid hele dagen;)

Skrevet

Aldri! Bortsett fra at jeg kunne tenkt meg en dag fri fra nyfødt livet :P

Nå har jeg pint meg gjennom to graviditeter! No more!

Skrevet

Jeg savner det veldig:-) jeg var kjempe heldig og hadde et svangerskap helt uten plager.La ikke på meg mye,hadde en fin rund mage og syntes selv jeg så fin ut:-) syntes det var mye lettere og kle den kroppen enn den jeg har nå:-P

Skrevet

Svaret er nei. Jeg ønsker et barn til, men vurderer adopsjon. Dersom dette ikke blir innvilget er jeg takknemlig for det barnet jeg har.

Skrevet

Jeg savner vel ikke akkurat å gå gravid etter at jeg var gravid med nr.2. Ble gravid bare 6 mnd etter førstemann og det var ikke like stas å være gravid med en baby i hus i tillegg, men så var jeg i ganske dårlig form også da. Mye trøtt, slapp og kvalm.Det har jo mye å si.

Ellers var jeg ikke spesielt plaget med bekken og hadde ikke stor gravidmage. Ihvertfall ikke med nr.1.

Men jeg savner en liten del av svangerskapet, nemlig når vi skulle på ultralyd og de ukene før termin, når man bare ventet i spenning og det kunne skje når som helst.

Så bortsett fra de små periodene der, så savner jeg det ikke spesielt. Kan godt bli litt småmisunnelig på de som er gravid likevel da, men jeg husker jo at det ikke var så kult når jeg selv var gravid.

Første svangerskapet var jo mer koselig, da kunne jeg bare hvile meg når det passet og nyte det på en annen måte. Så akkurat det svangerskapet savner jeg jo, men å være gravid og ha barn fra før av var ikke noe for meg nei ;)

Skrevet

Enda et kort svar: JAAAAAAAAAAA!!!!!!

Det var bare saa herlig og fantastisk!!! Har aldri foelt meg mer flott og vakker, har aldri kosa meg saann og har aldri vaert saa stolt og kry!!

STORkosa meg!!! Savner det skikkelig!

Skrevet

Enig: savner å gå gravid! I starten det å ha en nyyydelig hemmelighet sammen med mannen min, etterhvert å fortelle det til alle og se deres reaksjoner, alle komplimentene, hvor god selvtillit jeg fikk, håret, klærne: ALT!

Husker jeg satt i seriøse møter og plutselig kjente små spark. Snakk om perspektiv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...