Gå til innhold

Savner dere å gå gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå mens gutten min sover så søtt på sofaen kom jeg akkurat til å tenke på tiden med liv i magen. For en utrolig spennende tid det var! :) til tross for at jeg var mye trøtt og sliten, hadde smerter i bekkenet, vondt i ryggen og beina, samt en kvalme ut av en annen verden og var ganske lei på slutten. Men...så tenker jeg på de første sparkene, tiden da magen endelig begynte å komme, de første hjerteslagene, den første ultralyden, tankene om hvordan gutten min så ut, hvor mye jeg gledet meg til han skulle komme, tankene om hvordan det skulle være å bli mamma for første gang. Det er ganske fantastisk å tenke på! :)

Er langt fra klar for å bli gravid igjen med det første. Har mye kvalme, pressrier og ammetrøbbel og fortrenge først. Men en ting er sikkert, jeg skal absolutt gå gravid en gang til i framtiden <3

Hva med dere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret er kort.. Nope savner det ikke! 7 av 9 mnd med plager:( fødselen var ikke så ille og den er glemt. Men skal nok ut igjen om noen år!!

Skrevet

Selv med ekstrem sv.kvalme i 6 mnd, så tja... savner jeg det litt. Kanskje ikke de 6 første mnd, men når kvalmen ga seg var det en fin tid! Synes det var så fint med den runde store magen jeg :-)

Skrevet

Nei absolutt ikke. Hadde ikke store plager i dette sv.skapet, men kan ikke fordra å gå gravid egentlig. Dårlig søvn, kan ikke bevege seg som man vil de siste par månedene mm. Nei alt er bedre nå som ho er ute. Sover faktisk mere nå m baby i hus enn jeg gjorde siste trimester. Fødselen derimot har jeg ikke no problemer med. Uvirkelig vondt ja, men godt gjennomførbart.

Skrevet

Nei, jeg savner det absolutt andre og synes synd på de gravide damene jeg ser rundt omkring. Er sååå glad for at jeg er ferdig med å være gravid :)

...men jo, jeg er veldig glad for at jeg valgte å gjøre det og føler meg veldig heldig som har 3 friske, nydelige barn :)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Nei, jeg savner ikke å gå gravid. Hadde ikke noen særlige plager utover kvalme og tretthet, men jeg ble aldri fortrolig med stor mage og stor rumpe, og savner heller ikke å tisse xx ganger per natt de siste 2-3 mnd :) hehe... Og ble 100 % sykemeldt allerede i uke 32 pga premature rier, så det ble veldig kjedelig mot slutten.

Fødselen var helt forferdelige greier, vil IKKE gjennom det der en gang til :) hehe...

Tviler på om jeg orker ett barn til. Har en veldig krevende gutt på snart 7 mnd, og har fremdeles til gode å sove mer enn 4 timer sammenhengende.

Skrevet

JA! Elsker å gå gravid. Har hatt 5 fantastiske svangerskap og fødsler. Litt trist å ikke skulle oppleve det igjen...

Skrevet

Ja, det gjør jeg :) Hadde en grei svangerskap selv om jeg ble sykemeldt i uke 33. Hadde ikke store plaga, var bare så utrolig trøtt og sliten. Merker no at jeg ser med lengselse i blikket på gravide damer :D Blir nok en stund til før det blir en baby til her i huset men gleder meg allerede veldig til det!

Skrevet

Nei, absolutt ikke! Jeg liker å ha kroppen min for meg selv!

Var veldig kvalm og sydde mye med nr 1 og hadde store bekkenproblemer med nr 2, men det er ikke disse plagene som gjør at jeg ikke savner å gå gravid. Jeg liker det bare ikke. :-)

Fødslene mine har vært veldig greie, og synes akkurat det er veldig enkelt.

Amminga er jeg heller ingen stor fan av, gleder meg til det er ferdig.

Men nå har vi de to barna vi skal ha, og er antagelig ferdig, så da blir det ikke flere graviditeter på meg tror jeg.

Skrevet

ååå, jeg savner det! hadde grusom bekkenløsning og låsning, men det er på en måte så fjernt at det ikke skremmer meg. skulle gjerne gått gravid igjen snart og gjerne født mange ganger til. det er det største jeg har vært med på og det beste noen gang, så det hadde jeg gjort igjen uten tvil. savner magen og sparkene, kosen og nysjerrigheten, spenningen. :D

Skrevet

Nei absolutt ikke! Har lyst på flere barn men ser mørkt på å gå gravid flere ganger med tanke på hvor dårlige jeg ble, innlagt/intravenøst osv, var en fæl tid som jeg tror jeg har fortrengt litt. Fødselsen var vond, men den kunne jeg klart heller flere ganger enn den kvalmen :S

Heldigvis var det jo verdt det ;)

Skrevet

Zazzy: Da er vi litt i samme båt ang. kvalmen. Tror jeg har klart å fortrenge hvor ille det var jeg? Nå tenker jeg liksom: "Jaja, jeg blir nok kvalm neste svangerskap, men det skal vel gå..!"

Men når det sto på som værst med kvalmen denne gangen tenkte jeg:

"Dette klarer jeg IKKE en gang til!" (Jeg var også innlagt osv.)

SÅ jeg kommer garantert til å bli gravid igjen, bli like kvalm og bli fryktelig irritert på meg selv for at jeg ikke husket hvor ille det var :P

Skrevet

NyMamma24 hehe ja ønsket om å få flere barn tror jeg overstiger redselen for å bli så dårlig igjen, men bare tanken gjør meg ja redd rett og slett. Aldri vært så dårlig i mitt liv, var jo bare et vrak til slutt, at det faktisk greide å gro en liten baby inni meg er helt sykt med tanke på formen min. Det jeg trøster meg med er at neste gang (hvis det blir) så kan jeg kanskje få hjelp litt tidligere og bedre oppfølging og unngå å bli så ille som det var. Husker jeg ringte legevakten og ble avspist med: "det er vanlig å være kvalm når man er gravid, spis salte kjeks og drikk vann", når jeg lå der avmagret og helt gåen :( uff!! Får flashback fra den tiden nå. Det er utrolig hva man går gjennom for disse små :)

Skrevet

Jeg hadde et veldig fint svangerskap med nr. 1 ,syns det var tungt med nr.2 da jeg ikke hadde særlig mulighet til å slappe av, da jeg ble gravid bar 6 mnd etter første.

Så, nei jeg savner overhodet ikke å være gravid, bortsett fra den siste mnd hvor man går forventningsfull og lurer på hva det e slags vesen som kommer ut og ikke minst NÅR han vil komme ut. Spenningen den sste tiden er virkelig spesielt. Og tiden rett etter fødsel har for min del vært en høydare uten like. Barselperioden derimot har vært så som så.

Syns det er greit å ha to små og likevel ha muligheten til å ta en fest en gang i blant. Barselperioden er ikket et savn i det hele tatt, men å ha en nyfødt baby i armene savner jeg. Men jeg vet jo med meg selv at det er tyngre enn det ser ut som ;)

Skrevet

Jeg savner det ikke i det hele tatt! Eller- hvis jeg kunne fått ett svangerskap som mitt første, så ville jeg gjerne gjort det igjen. Nr.2 var verre, og mitt 3 svangerskap unner jeg ikke min værste fiende... ) 9mnd med blødninger, angst for at noe skulle gå galt, kvalme, strekk i leddbånd, kramper i leggene, hvileløse ben, store pusteproblemer og konstant sliten....

Nå er jeg overlykkelig over å være så heldig som har 3 friske og herlige barn og så er vi fornøyde med det :)

Skrevet

Skjønner hva du menrer, men jeg savner ikke å gå gravid. Vi har fått de barna vi ville og er lykkelig for det. Selv om det var litt gøy å gå rundt med magen å få mye positiv oppmerksomhet da.

Skrevet

Å jaaaaa jeg savner det:-) Synes det var helt fantastisk å gå gravid og gleder meg til neste gang. Hadde et veldig bra svangerskap uten kvalme eller andre nevneverdige plager. De siste fem ukene før fødsel sov jeg ekstremt dårlig pga bekkenplager om natten, men det var peace of cake når resten av sv.skapet var så bra. Jeg koste meg med livet i magen og alle sparkene og synes faktisk jeg var litt flott som gravid:-) Gikk bare opp 12 kilo- som raste av meg i løpet av de to første ukene etter fødsel.

Skrevet

Ps- EN ting savner jeg ikke, og det er slt jeg ikke kunne spise og drikke under svangerskapet... Aaah det hatet jeg;-)

Skrevet

Nope, jeg tenker aldri igjen om å gå gravid, føde og de første månedene hjemme så her blir det ingen søsken...

Skrevet

Nei, så absolutt ikke! Trives virkelig ikke med å gå gravid. Men har gladelig gått gjennom det tre ganger for å få disse tre fantastisk flotte barna:) Graviditet, fødsel og barseltid er virkelig ikke noe jeg savner, men ville aldri vært det foruten likevel når jeg ser resultatet;)

Skrevet

Hehe, virker som flertallet er glad de holder til på "Småtroll" og ikke på Trimester-forumene ;)

Skrevet

Jeg savner det litt.. savner at alt var så spennende..

Blir jeg gravid igjen, vil det aldri bli så spennende som det var 1 gang.. det er litt "trist"å tenke på..

Meen.. tror ikke jeg skal ha flere barn på en god stund enda.. her soves det absolutt ikke mer enn 3 timer av gangen.. :) Frk er 5,5 mnd nuh)

Skrevet

Det tok ikke lang tid etter fødselen at jeg bare ikke klarte å huske hvordan det var å ha gravidmage.. Er det mulig?

Det var en kjempefin tid (hadde et veldig fint svangerskap, men jobbet bare 40 % store deler av det): Jeg elsket å være gravid, stryke på magen min, snakke til den lille og kjenne små spark og hikk. Men fødselen savner jeg absolutt ikke, så jeg er egentlig glad for at jeg aldri skal gjøre det igjen.

Men jeg er så utrolig glad for å ha opplevd det, og gleder meg til å følge opp det lille gullet mitt :)

Skrevet

Kunne gjerne gått gravid og født igjen. Savner forventningen og gravidkroppen. I tillegg hadde mannen min og jeg det veldig godt sammen, han var så stolt av meg. Tiden etterpå er verre, liker IKKE at bekkenløsningen enda ikke er helt bra, syns det var tøfft å være så ødelagt nedentil med lekkasjer og alt, hatet det på barsel og hatet hormonsvingningene, barseltårene osv etter fødsel. Forholdet til mannen har også blitt dårligere. Jeg er stresset, føler meg utrent og kjedelig og savner alt det vi pleide å gjøre sammen som ikke er forenlig med så små barn (klatring, toppturer osv). Litt bitter fordi tilsynelatende all belastning havnet på meg føles det som og han kan "stikke av" og få utløp for sine ting når han vil. men sånn er naturen laget når vi ammer. Vet det bare er en periode og trur vi vil få det bedre når pjokken blir større. men er langt fra klar for å få en til i de nærmeste par årene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...