Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun våkner annen hver time på natten og sover så lite på dagen.. Begynner å bli bekymret for søvnmangel.. Er det vanlig å ha sånne perioder kanskje..? Min baby har alltid våknet ca annen hver time på natten og må kjenne puppen i munnen for å sovne igjen. På dagen sover hun nå kun om vi triller tur.

Hmm dette blir slitsomt i lengden.......

Videoannonse
Annonse
Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Før en søvnlogg; hvor mange timer per døgn sover hun? Dersom det er mindre enn 9 timer per døgn så skal dere kontakte lege.

Her sov Muffin 9 timer til sammen per døgn fra han var nyfødt og til han var godt over 3 mnd; utrulig slitsomt å ha større søvnbehov enn babyen sin.. :P

Det viktigste er at babyen er tilfreds; er snuppa di blid og glad på dagtid? For i så fall trenger hun kanskje ikke så mye søvn?

Dette med hyppige oppvåkninger kan ha mye med at hun ikke har mentale redskaper til å finne søvnen uten brystet. Prøv å fjerne brystet i dèt hun sovner. Om hun skvetter til, så gir du brystet tilbake. Gjenta dette de xx-xxx gangene det tar før hun sovner, og gjenta hver eneste gang hun skal sove. Dette var måten jeg klarte å avvenne min sønn med å sovne ved puppern. Gikk ca 1,5 mnd fra vi samsov med pupp i munnen til han sovnet i egen seng. Han sov markant lengre perioder når han hadde lært seg å sovne selv.

Og det er IKKE din "skyld" at han kun klarer å sovne med pupp i munnen; mange babyer finner søvnen selv fra de er nyfødt av, mens andre ikke gjør det. Men nå er snuppa kanskje stor nok til at du kan prøve å fjerne brystet i dèt hun sovner? :)

Skrevet

Tusen takk for svar! Hun er blid og fornøyd på dagtid, veldig nysgjerrig og vil bare titte rundt. Hun har begynt å snu seg rundt fra rygg til mage, "prater" masse og lager masse bobler. Før kunne hun sove 2 timer i strekk på dagtid men nå kun 30-45 min kun på trilletur. Legger henne v 19-20 tiden og frem til jeg legger meg så våkner hun ca 3-4 ganger. Så siver hun da 1-2 timer i strekk for så å våkne opp men sovner med en gang hun kjenner puppen. Vi har startet m grøt for å se om det hjelper på søvnen men det har bare gitt henne luft og mindre bæsjebleier.

I morgen skal sprinkelsengen hennes prøves og søvnlogg er startet!

:) ha en riktig god lørdagskveld!

Skrevet

Vi hadde en sånn periode her også en gang mellom 4 og 5 mnd, og da holdt jeg på å gå på veggen og tenkte ´jah, er det sånn det skal bli nå?!?´ hehe. Men etter to uker ca gikk det tilbake til normal igjen :) Så hold ut, forhåpentligvis gjør det det for dere også!

Skrevet

:D Taakk for svar! Krysser fingre og tær!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...