Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Synes selv det er helt genialt. Vi setter heller inn sparepengene på rammen, enn på sparekontoen. Trenger vi penger til noe så henter vi dem, være seg feks bilkjøp, ny vaskemaskin osv. Alt vi har til overs hver mnd går inn på rammen, det enete vi betaler fast er rentene, ellers setter vi inn alt som er til overs hver mnd på rammen, en mnd er det kansje 15 000, en annen mnd nesten ingenting. Super kjekt nå som det nærmer seg jul, da betaler vi kun renter i desember, så har vi noen tusenlapper ekstra å handle for.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #2 Skrevet 5. november 2011 Vi har det, men banken vår kaller det flexilån da. Jeg er helt enig med deg, og hos oss fungerer det supert, men vi er ganske økonomiske begge to. Søsteren min f.eks skjønner ikke at det er mulig, hun hadde bare brukt og brukt hele tiden og aldri fått betalt ned et øre. Hadde hun betalt inn et avdrag på 10.000,- hadde hun garantert tatt de ut igjen to måneder senere fordi hun trengte noen nye klær, eller en sykkel e.l. Hun ser sin begrensning og ville aldri hatt et sånt lån. Har også et vennepar som sliter litt med sitt, de synes jo det er genialt, men de handler alt fra campingvogn til biler og sydenturer fra lånet sitt og får derfor aldri betalt ned noe. De har hatt dette lånet i 10 år snart og har enda ikke betalt ned noe på huset, bare handler for pengene de betaler inn. Så dette er ikke en type lån som er for alle, du kan jo tenke deg hvordan det hadde gått om noen i luksusfellen hadde hatt et slikt lån Men har man struktur på økonomien og er flink til å betale inn, ikke bruke over evne osv er det en super måte å ha boliglån på.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #3 Skrevet 5. november 2011 Med tanke på at man ikke kan belåne boligen mer enn max 75% ( vår bank i hvertfall), i tillegg til at man har nedbetalt endel fra før av så man ligger langt under dette så ser ikke jeg problemet. Men så er vi strukturert også. Når det gjelder bil osv, så lønner det seg å heller ta det på rammen, enn i eg eget lån. Men vi betaler inn like mye hver mnd på slike ting som vi ellers ville gjort vel å merke, da betaler man jo ned raskere og til mye rimeligere rente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå