Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #1 Skrevet 5. november 2011 Noen som har erfaring med å ha flisgulv på kjøkken? Hvor praktisk er det egentlig? Tenker isåfall å ha varmekabler så det ikke blir kaldt å stå på.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #2 Skrevet 5. november 2011 En ulempe med flis er at da er du garantert at alt knuselig knuses hvis det faller i gulvet. En annen ting er at det er en ulempe med fuger og søl, jeg leide et leilighet med fliser på kjøkken og yttergang. Det var mye tyngre å vaske enn feks et laminatgulv. Det finnes fine laminater som holder høy kvalitet, som tåler både litt fukt og trafikk. Disse finnes også som varmereflekterende gulv, så slipper du varmekabler og dyre fyringsutgifter.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #3 Skrevet 5. november 2011 Varmekabler er et must ja, hvis ikke er det veldig kaldt. Det er hardt å gå på og alt som faller ned knuser. Lyse fuger mellom flisene kan være vanskelig å få rene hvis man søler f.eks tomatsaus. Vi hadde det i vårt forrige hus og var bestemt på å ikke ha det når vi bygde nytt, mye bedre med tregulv synes vi.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #4 Skrevet 5. november 2011 Det teiteste argumentet mot fliser er "alt knuses hvis noe faller ned" det er oftest fra de som IKKE har fliser og som bare synser (og egentlig er misunnelige). Samme argument fikk vi da vi bestilte granitt benkeplater. Ha ha har ikke knust noe ennå ;-) Fliser er praktisk og deilig med varmekabler, MEN litt trått å vaske, samler seg litt møkk ifugene etterhvert. Så velg i så fall en lettvasket, litt glattere flis uten preget mønster, og ikke lyse fuger ;-)
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #5 Skrevet 5. november 2011 VI hadde det også der vi bodde før.. og det var greit nok.. hadde ikke kostet på å fjerne dem for å legge nytt gulv.. men synes også det var noe drit å vaske når noe hadde blirr sølt i fugene.. (Men så er ikke jeg så glad i å vaske heller) Og ja, ting ble knust når de landet i bakken. Det er litt forskjell på benkeplate og golv (bl.a. fallhøyden)... Jeg kommer ikke til å ha flisegulv på kjøkkenet igjen, men dette er jo smak og behag..
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #6 Skrevet 5. november 2011 Misunnelige? Hvorfor i alle dager skal man være misunnelig? Jeg har had granitt benkeplate og fliser på kjøkkengulv selv der vi bodde tidligere. Men aldri i verden om jeg skal ha det igjen. Først og fremst fordi det er tyngre å vaske, deretter fordi det er hardt å gå på, synes heller ikke det er videre stas å bake på granitt. Knuste heller ikke stort, er vel en tallerken som gikk i gulvet, den eksploderte nærmest i tusen biter, jeg har mistet en lik tallerken i heltregulvet vi har her, den overlevde fallet. Men så er tregulvet mykt i forhold, litt tungt å vaske det også i forhold til feks laminat, men mye lettere å vaske enn flis. Dessuten elsker jeg lukten av grønnsåpe, som igjen er svært uegnet for flisgulv!
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #7 Skrevet 5. november 2011 Foreldrene mine har det på hytten. Jeg syns personlig det er noe dritt. Føler aldri det blir rent, for all dritten legger seg jo bare nedi fugen. Og det er veldig hardt å stå på. Og med kjøkkenbenken kan er fort bli stående en stund. Men nå syns ikke jeg parkett heller er noe god løsning. Mye detter ned fra kjøkkenbenken, og det blir mye hakk. Nå har vi en bedre åarkett en før, men har man en rimelig parkett tåler den heller ingenting fukt før det blir stygg i kjøtene. Og vannsøl er jo ganske vanlig på et kjøkken. Jeg ville helst hattgummi gulv eller linolium gulv, men når vi har åpen kjøkkenløsning ble det så mye klatt med å få til en fin overgang til parkett. Epoxy er jo et alternativ, og er jo rålekkert, men er jo akkurat like hardt som flis. Veldig greit å holde rent da.
Anonym bruker Skrevet 5. november 2011 #8 Skrevet 5. november 2011 Jeg takler ikke fliser på bad, engang Fatter ikke hvorfor en skal ha det overalt. Det er dritt å vaske på, og hardt som fy å gå på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå