Gå til innhold

Har født og tenkte jeg skulle dele min fantastiske opplevelse som gikk over alle forventninger!! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom inn på føden tidlig tirsdag 1. nov kl 4.30 om morgenen, skrev innlegg her om at jeg var 99 prosent sikker på at jeg var i fødsel. Det stemte, 3 uker før termin :)

Da jeg kom inn hadde jeg rier hvert 2 min, men åpningen var kun på 2 cm (som jeg hadde gått med i over en uke). De var altså ikke 100 prosent sikre på om fødselen var ordentlig i gang. Da klokken ble 08 hadde jeg plutselig fått 7 cm åpning (som hadde skjedd i løpet av 30 min ). Riene begnte å bli skikkelig vonde nå, og epidural ble bestilt. Anestesilegen dukket opp i løpet av 15 min. Klokken 0930 hadde jeg full åpning og kl 10.2 var gutten vår kommet til verden. 3260 gram og 49 cm lang

Har skrevet her inne om min angst for naturlig fødsel grunnet tidligere fødsel og at jeg enda ikke visste om jeg skulle velge ks eller naturlig fødsel. Vel, det ble jo naturlig, mest fordi det gikk så fort at jeg ikke rakk å tenke.....men jeg vil bare legge til at jeg er kjempefornød og stolt av å ha født naturlig igjen. Forrige fødsel endte med 3.gangsruptur, denne slapp jeg unna med kun noen få sting etter at jm valgte å foreta et lite klipp...ikke stort.

Vi har det alle bra og jeg vil bare si til dere som er redd for å føde naturlig etter dårlig opplevelse første gangen; jeg kan kvittere for at det faktisk kan gå veldig bra andre gang, og jeg snes absolutt det var verdt det. Jeg har fått rettet opp på mitt førsteinntrykk av fødsel.

Lykke til alle sammen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fantastisk:) Gratulerer så kjempemasse med lille prinsen. Flott at du deler din oppelvelse. Har lurt på hvordan det gikk med deg etter forrige innlegg. Tenkte du nok hadde født. Nå ble jeg plustelig veldig sikker på valget mitt om å føde vaginalt igjen. Håper det går like bra med meg som det gjorde med deg:) Heldiggris som fikk 3 uker før temin. Har 3 uker igjen nå jeg, og er superklar for at det skal skje noe:) Men var på UL her om dagen. Snuppa er ca 2800 g, 1 cm åpning og livmorhalsen er ennå 2 cm. Så ser ikke ut som det skjer noe med det første. Er vel bare å smøre seg med tålmodighet.

Kos deg masse med lille nurket, håper dere får en flott barseltid:)

Skrevet

Gratulere så mye, nyt tiden fremover :)

Skrevet

Gratulerer med gullgutten!:) var spent på hvordan det hadde gått med deg, siden det var noen dager siden du skrev sist:)

kos deg med lillegullet,godt å lese at det ble så fin en opplevelse for dere:)

Skrevet

Så fantastisk! Lurte på hvordan det gikk med deg :)

Gratulerer så mye <3

Skrevet

Signerer dei andre: så fantastisk!!! Gratulerer!

Hugsar godt godt innlegget ditt om tvil ks/vaginal forløsning. Så utruleg tøff du er som turte å gå for vaginal! Forstår godt om du er stolt :)

Sjølv har eg framleis problemer, det at eg ikkje kan veta 100% at det går betre denne andre gongen. Ok, all statistikk seier jo det. Men likevel er det dei som har både 2 og 3 traumatiske fødslar. Orkar eg ta sjansen på det?

For tida håpar eg baby er i seteleie, og føler heile tida etter kvar sparka er........for da blir det ks. Slitsamt.

Lykke til vidare, tøffa!! :)

Skrevet

Tusen takk alle sammen, jeg er helt forelsket i denne lille karen <3

Ønsker dere alle lykke til med resten av svangerskapet og fødsel!!

Gutt på 2, jente i magen og Hulda77:

Jeg er så fornød med valget mitt og ville gjort det igjen, absolutt. Men jeg forstår jo skepsisen. Jeg var på en måte så heldig at fødselen gikk så fort at jeg ikke helt rakk å ta en avgjørelse. Jeg skulle bare få epiduralen også bestemme meg, men etter epiduralen var jeg jo plutselig i full fødsel. Fikk derfor en "lett løsning". Føler meg veldig heldig. Jeg hadde meget god oppfølging av jm hele veien og hun var hos meg hele tiden, forholdt seg rolig og alt virket veldig kontrollert. Hun informerte meg hele tiden om hva som skjedde og jeg vil gi henne masse av æren for at fødselen gikk så bra. Jeg følte meg i gode hender.

Lykke til, uansett valget dere tar. Er glad for at jeg kunne dele min solskinnshistorie.

klem

Skrevet

Gratulerer så mye med baby og vellykket fødsel !:) fikk dessverre en litt traumatisk fødsel og 3.grads ruptur selv nå for tre dager siden så skjønner hva du snakker om :( tøft å gjennomgå! Har du hatt plager i ettertid med rupturen forresten? Kom meg vellykket gjennom første dotur med forstoppelse nå ikveld, o'lykke ;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...