Gå til innhold

Kort beskrivelse av hjemmet ditt, farger på vegg,møbler og interiør

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bor for tiden i studentleilighet så selve leiligheten er ganske så darri. Lynoleum (skrives det slik?;) på gulvene, gule vegger og en vegg med umalt panel, hat! Badet er blått med en ganske så lekker blomstertapet, urk! ;)

Har hvite møbler, noen potteplanter, et maleri og noen sort/hvitt-bilder som jeg selv har tatt. Egentlig ganske så enkelt innredet.

Svart Expedithylle til tv-benk, med tråkurver i. Trebord (husker ikke fargen, men de matcher kurvene). Sort skinnsofa (vinkelsofa m/ sjeselong).

Et stk kiste fra oldefaren til mannen.

3 store bilder over varmepumpa, 3 bildehyller med no småbilder på.

Spisestue i et eller annet treverk, grå puter, matchende sjenk, glasskap fra IKEA på veggen.

Gangen: Hvit expedithylle med sorte bokser.

Yttergangen: Skyvedørsgarderobe på ene siden, en stor kommode min oldemor laget når hun var 17 på andre siden, malt i hvitt, med hvitt speil over. Bildehylle med noen bilder av ungene.

Også har vi alle de andre romma da, men orker ikke alle ;)

11:35, glemte fargene...

Lys toscana i stua (skal males)

Antikkhvitt i ytterganen

Et eller annet i den andre gangen, har ikke malt den selv...

Cafe latte på vårt soverom

Bomull+1 kontrastfarge på ungene sitt rom

Stue

Vegger: lys sjokoladebrun, lys blå, beige

Gardiner: lette lilla med litt glitter

Møbler: mørke sofaer, hvite og brune møbler

Stæsj: Sølv, svart, hvitt, soft lilla

Resten av leiligheten er ca lik, men uten lilla.

vi har et lyst kjøkken, lyse vegger og lyse skapdører, med noen mørke kontraster. (svarte dørhåndtak på skapene etc..) vandlig kjøkkenbord med 4 stoler, en hvitmalt kjøpmannsdisk.

i stua så har vi, svart skinnsofa, med sjeselongdel (!!!) lyse vegger i stua også, lyse gardiner, veggen bak tv'n har en egen mørk tapet med noe sølvmønster.. ellers har vi en fin vedovn, noen bilder av barna på veggene, firkantet stubord og en stressless.. en lys sjenk og en lys veggseksjon.. også har vi tregulv..

på badet har vi en dusj, vask, do og en vaskemaskin.. det er det vi har plass til..pittelite bad, det er vel mitt store ønske, at når vi flytter en annen plass så skal vi ha et mye større bad :)

Annonse

Vi har caffelatte på vegger og hvite lister. Hvite og noe svak lyseblå litt shabby bord og hyller blandet med svart og natur på kurv og trekasser. Har svart sittegruppe med puter i lyseblått og lin min. Store og små lysestaker og brett i fattigmanns sølv. Pynter og med trollhassel og andre grener i en enkel glass vase. Det var min stue.

Bor i leid leilighet på 55 kvm. Ett soverom, stue/kjøkken, bod, yttergang og bad.

Gulvene: Vinyl (imitert parkett) på stue/kjøkken, soverom og bod. Terracottafliser på yttergangen og lyse fliser på badet.

Veggene. Gang, soverom og bod: Hvitmalt strie (ikke sånn grov strie). Stue/kjøkken: Strie malt i cafe latte eller noe slikt. Bad: lysegrønn våtromstapet.

Kjøkkeninredning: Laminat i en varm trenyanse (aner ikke hva det skal etterligne egentlig).

Listverket er lakkert furu eller noe, ikke ulik kjøkkeninredningen. Vinduskarmene er hvite.

Et kjedelig utgangspunkt med andre ord.

Vi har møblert med "midlertidige møbler" mye oljet eik fra jysk. Sofaene, også fra jysk, er antrasittgrå. Stuen er litt dominert av en 5 år gammel 50 tommers flatskjerm på veggen og store høyttalere (jeg er ikke alene om å bo her....). Vi har en stor, hvit stereobenk full av apparater for det ene og det andre (riksTVboks, blu ray-spiller, CDspiller, forsterker, spillkonsoll og multimediaPC). VI har en eneste potteplante, og noen lyslykter og vegglysestaker for å prøve å gjøre det koselig. På veggene er det CD-hyller, vi har bokhylle og DVD-hylle på gulvet langs vegg. Ett eneste kunstverk, og ingen fotografier av familie og venner utenom noen takkekort på kjøleskapet. Vi har et lyst gulvteppe i stuedelen.

Det verste er: Jeg trives her så lenge det er noenlunde ryddig :)

Lyse farger, beige og hvite. Beige microfiber møbler- recliner og vinkel sofa. Furu bord,vitrineskap og spisestue. Sort York tv benk. Endel antikke pyntegjenstander og 2 kister.

Orkideer i vinduene.

Ikke et moderne, men jeg syns vi har det fint:)

Vi har pastell farger på veggene.

Møbler i eik, hvit, børstet stål, og glass, og plastikk.

Vi har brunsvart tekstil sofa.

Har også mye bøker og blomster.

Det er veldig fullt hos oss, men vi har ikke pynteting, annet enn plantene.

Akkurat nå bor jeg i et leiehus og her er det furudører, vinduer, lister, tak, gulv og kjøkken. Det er jeg ikke akkurat fornøyd, men det går for en begrenset periode:)

Veggene er stort sett lyse/hvite. Resterende interiør går i farger som; grå, hvit, svart, beige, brun. Pynteting i sølv, brunt og hvitt. Liker også ting fra naturen og spesielt kontrasten mellom det røffe naturlige mot det blanke sølvet. Har også endel gamle ting. Har ikke så mange småting/nips, men har endel større ting.

Møblene er svarte (skinnsofa; shit så harry jeg er;)), brune, hvite, grå....tja, litt av hvert, men en fin harmoni mellom de likevel.

Har store bilder på veggene, liker det bedre enn mange små.

Ja, dette trives hvertfall jeg med:)

Gangen er lys, med en liten vegg i chili-rød med et fint svart speil. Små lister på alle veggene som vi malte i samme rødfarge som veggen. Svart "skifer"-plater på gulvet.

Meksikansk kjøkken med sombrero-lampe i taket og veggmaleri på veggen. (haha, gikk bananas her når vi kjøpte hus)

Stue og spisestue i lys farge, med mørke lister, og en kontrastvegg med lilla tapet. Ellers er det en mix av møbler vi hadde fra før og nye møbler fra ikea. Drømmer om å bytte ut møblene, men har ikke funnet noe vi liker enda, så vurderer å lage noe selv. Har en nydelig gammel peis i stua.

Har satsa på kreativ utfoldelse når det kommer til oppussing, og ser ikke bort i fra at noen av rommene kommer til å forandres igjen om litt - vi elsker å male og gjøre forandringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...