Gå til innhold

Flere som tenker at junibaby er perfekt?

Anbefalte innlegg

-mannen kan ta ferie etter de obligatoriske 2 ukene

-det er varmt

-evt barnehageplass neste august, barnet er 14 mnd.. perfekt..

-mange har jobbfri/skolefri.. de kan komme å lage middag.. kremt

-man går høygravid om våren (jeg har gått høygravid på kaldeste vinteren og det er faen ikke lett å kle på seg nok kler og ikke se ut som en lastebil)

Nei, håper alle har det bra og at formen ikke er for gale. Lykke til alle sammen, krysser fingre og tær for alle og enhver!!!

Fortsetter under...

Jeg gleder meg til å tilbringe dagene på hytta! Hadde håpet på en tidlig mai, men det blir som det blir :) (Har foreløpig termin 31/05) Jeg var høygravid januar/februar 2010 og trodde jeg skulle dø. Det å få på seg tunge vinterstøvler og svær kåpe, nei huff! Dette er riktig for meg nå hvertfall.

Da jeg fikk førstemann i desember for snart 3 år siden syntes jeg det var heeelt perfekt.. Han var jo så liten at det gjorde liksom ikke noe at det var kaldt ute, for han lå bare nedi posen sin i vogna alikavel.. Passa mine egne klær (med litt modifisering) fram til fødselen, så hadde heldigvis ikke det problemet.

Da nummer 2 kom i April i fjor så syntes jeg det også var ganske perfekt, for da var det grei temperatur ute, og han var ikke helt nyfødt da varmen var på det meste på sommeren..

Så jeg er litt usikker med tanke på junibarn..

For da er de så nye når det er varmt ute og, og jeg må ærlig innrømme at jeg tror det blir kjipt å ha den derre kvapsne akkurat født kroppen og ikke minst renselsen når det er varmt ute og man går litt lettere kledd enn vanlig ;o)

Annonse

Dette er jo bare perfekt tid på året jenter :) Har selv en maigutt (2008) og nøt virkelig tiden med varmt og godt vær. Vi hadde en del mammatreff (utelunsjer, strand og trilleturer) og slapp å tenke på om det var for kaldt til å være ute. Akkurat den sommeren (08) var det sinnsykt varmt i Oslo (30+) og det kan jo være en bekymring, men gikk jo fint ved å la junior kun ha på bleie og bruke en fuktig klut til avkjøling på de varmeste dagene. Eneste problemet jeg hadde i denne varme perioden var at jeg fikk brystbetennelse pga amming ute! Men fant ut at heller amme innendørs og være frisk, og nyte den første tiden med baby i hus :)

Ja, her var det i allefall VELDIG planlagt med tidlig sommerbarn :) Utrolig glad for at det klaffet så godt som det gjorde! Har termin på min egen bursdag, så besteforeldrene mente også vi hadde beregnet bra ;)

Her MÅTTE vi treffe mellom mai og oktober med tanke på reisingen til samboer, så dette blir perfekt :) Jeg får også mulighet til å gå opp til 100% stilling de siste 6 mnd før permisjon, så her kunne det ikke blitt bedre klaff :)

Ser at det kanskje ikke blir en bra bikini-sesong neste sommer, men da har vi iallfall verdens beste unnskyldning!!!

Må si at jeg synes sommerbarn er superstas!

Jeg jobber i barnehage og virker som mai/juni-barn sklir godt inn i barnegruppa når de begynner i august og ikke bare det, de har som regel lært å gå og har fått litt balanse når den første snøen kommer og det blir litt glatt ute. Det er en kjempefordel for da har de det mye mer morsomt ute og får bedre opplevelser :-)

For oss som har student-pappaer hjemme med deltidsjobb, vil det også være mulig å ta ut permisjon om sommeren så slipper man ulønnet permisjon også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...