M&M+1 Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Har en liten gutt på 5,5mnd som har blitt så veldig forstoppet etter innføring av grøt(ris). Han har bare fått det to ganger (før dette har han fått frukt og grønnsaksmos i ca 2 uker) og sist gang han fikk det ga jeg han maltekstrakt i. Likevel har han nå ikke hatt bæsjebleie siden tirsdag morgen, og vi er vandt til å ha to stk hver morgen.. Han får sviske i hytt og pine føler jeg, han får hvertfall som oftest litt på formiddagen og så litt etter middagen/grøten, men virker ikke som dette hjelper. Vi driver å lærer han å drikke vann nå, men har enn så lenge ikke fått i han så mye da han bare skjærer grimaser så fort han får det i munnen =p så kan være at han ikke får i seg nok væske sammen med maten.. Vi prøver videre, virket om han drakk litt isted da han fikk drikke fra glasset mitt, så vi får prøve å ta av tuten på koppen i morgen Meen, til spm mitt, er det noen som har erfaring med aprikos mot forstoppelse? I så fall hvordan tilbereder dere det, og hvor mye gir dere? Og virket dette til tross for at sviske kanskje ikke virket? =D Hehe. Har dere ellers noen gode tips? Han er fortsatt blid og fornøyd, men merker at han vrir seg mer enn vanlig på kvelden og natten og noen ganger når han får pupp på dagen. (Han får fortsatt så mye pupp han vil på dagen og natten om det har noe å si..) Tusen takk for tips og hjelp! Hadde vært så beroligende å få orden på dette nå før det blir noe verre..
Babyønske �� Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Jeg gir aprikos og sviske om hverandre. Jeg lager aprikosmos på samme måte som sviskemos. Av og til blander jeg sviske og aprikos. Jeg blander også malt i grøten, så litt vanskelig å si hva som har den beste effekten. Varierer en del hvordan min lille er i magen.
Valiana Skrevet 5. november 2011 #3 Skrevet 5. november 2011 Vi har gitt aprikos til jenten vår sammen med hvert grøt måltid Mesteparten blandet i grøten, og så litt som dessert etterpå. Vi valgte å blande det i, for virker som hun synes det er litt for sterkt på smak når hun får det separat. Har også gitt sviske - ca samme resultat, men tror kanskje jeg synes aprikosen har vært hakket bedre. Vi har kjøpt både sviske og aprikos fra helsekost, og laget selv. Da slipper man unna tilsetningstoffer som er i de man kjøper på dagligvare. Veldig enkelt å lage - bare putt i en liten kjele, dekk med vann, og kok til de er møre, etterfyll med vann om nødvendig. Mos med stavmikser - volia :-) Jenten vår er i motsetning til din, glad i vann og drikker gladlig, så kan jo også være det som gir god effekt. Hun tok ikke tutekoppen med en gang, gikk vel en 4-5 dager før hun skjønte poenget - men fikk da leke med den hver dag, og plutselig satt det :-) Hun har en helt annen avføring nå etter innføring av grøt, langt fastere. Får skikkelig "pressetryne" når hun bæsjer ;-) Men, den kommer daglig heldigvis :-) Noen få ganger har hun stått over en dag, men aldri mer enn det.
Valiana Skrevet 5. november 2011 #4 Skrevet 5. november 2011 Ellers kan det jo være greit å styre litt unna banan og blåbær hvis han er forstoppet.
Valiana Skrevet 5. november 2011 #5 Skrevet 5. november 2011 Veldig stykkevis og delt dette, trøtt i trynet om morgenen ;-) Du spurte også hvor mye vi gir. Har vel gitt mellom 10-20 ml i grøten (1-2 isbitterninger). I tillegg får hun fruktmos på morgenen, hvor jeg ofte har pære i - som også skal være god for magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå