♥tosmåtroll♥ Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Har hatt sopp nå i 2,5 uke som ikke går vekk! Brystvortene er enda såre, og på det ene brystet spesielt blir brystvorta helt hvit når disse smertebølgene kommer. Det eneste som hjelper er å gå med superstore ullinnlegg, og ha varmepute på når jeg er hjemme. Klarer ikke overhode å amme fra dette brystet, og blir derfor ikke bedre på det andre heller.Har kommet frem til dette må være Raynauds fenomen. Ufattelig smerter både under og etter amming! Som rier som kommer og går! Vurderer å delamme en stund, men er så redd for at produksjonen vil stoppe opp...kan jeg klare å fullamme igjen om jeg blir bra!??? Må gi disse puppene litt hvile tror jeg...blir aldri bra dette...har prøvd ALT! Til og med vondt med ammeskjold på!! gush...dette ammestyret setter veldig preg på hverdagen, og klarer ikke å kose meg med lillegutt som bare er 3,5 uke nå!!
www.gladerebarn.blogg.no Skrevet 6. november 2011 #2 Skrevet 6. november 2011 Ja, jeg har det samme selv. Og har slitt med amming 3 ganger. Men har ikke gitt opp fordet, og alle har fått morsmelk til over 1 år :-). Kanskje sopp egentlig er eksem? Jeg brukte soppmiddel 5 uker, før jeg innså at det var feil. Har din baby hvitt belegg i munnen? Hvis ikke, er det sjans for at det er eksem i steden.... Det finnes krem på apoteket som behandler både sopp og eksem. Kanskje du skal prøve å smøre med dette? Ellers er det vel ikke så mye å gjøre med dette syndromet annet enn å behandle symptomene. Tålmodighetsprøve - jeg vet det godt! Og så må man lufttørke (jeg brukte ikke BH særlig mye i starten), og smøre med purelansalve. Evt kokosolje innimellom. Jeg var sår cade fire første ukene. Etter det gikk det mye bedre. Så - hvis du klarer: hold ut! Les evt om mine erfaringer her her: http://gladerebarn.blogg.no/1314522907_amming__ikke_alltid_s.html http://gladerebarn.blogg.no/1314785883_amming_og_eksem.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå