Gå til innhold

Noen som har erfaring med SA?

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en SA 8 oktober. Jeg var da 8 uker, men forsteret hadde sluttet å utvikle seg allerede i uke 4. Jeg skulle egentlig hatt utskrapning 10 oktober, men slapp heldigvis det. Var til ul den 10 oktober og da var så å si alt ute, fikk likevel to tabletter som jeg skulle ta for å få ut alt. Det som er litt rart er at jeg nå de siste dagene har fått positive graviditetstester som bare blir sterkere.. Er det rester etter SA eller er jeg gravid på nytt?

Noen som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143752842-noen-som-har-erfaring-med-sa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

testene skal jo ikke bli mere å mere positive hvis du ikke er gravid. Men det er vel tidlig å få positiv test nå??? eller kanskje ikke, huff nei det spørs jo når du hadde el :) dra til legen og ta en hcg test <3

utrolig trist at du mistet,veit hvordan det er. jeg hadde en sa i februar og venter enda på en positiv test <3 <3 <3

Takk for svar. :) Jeg syns også at det er litt rart at de ble sterkere og i tillegg så slår de raskere ut nå. Hvis testene fortsetter å bli streke så får jeg ringe til legen til uka.

Det som også er litt rart er at jeg for nøyaktig en uke siden testet negativt, men jeg kastet testen istedet for å kunne sammenligne den med de jeg har nå. Har tatt NI (!!) tester totalt den siste uken og streken har blitt tydelig sterkere i går og i dag. Uff, er vanskelig det her. Er jo egentlig bare å ta tiden til hjelp, men det er ikke enkelt når vi er den prøve fasen som vi er. ;P

Håper du snart får positiv test! :)

Hcg nivået skal synke ganske kjapt. Og man kan ha EL før man faktisk får mensen igjen etter SA så man kan bli ganske kjapt gravid igjen. Det sa legen min under min SA. Jeg fikk ikke EL før mensen igjen, men hadde nå EL for 8dsger siden så klarer nesten ikke vente med å teste:)

hvis du har testet negativt først såååå ville jeg vel tro det er noe på gang <3 <3

men det må være strek med farge,ikke skyggestrek altså :S :)

håper jeg at det er noe på gang hos deg :) :)

POSITIV INNSTILLING :)

(liten gratulasjon hehe vil jo være først :P )

@ cindy85

Sa legen at man KAN ha eggløsning før neste menstruasjon kommer?

Jeg har akkurat hatt en M.A, håper inderlig det stemmer angående det og :P

Bedre enn ingenting! Alt som kan få oppmerksomheten over på positive ting er hjertelig velkomment.

Annonse

JA, ein ahr eggl før første menstruasjon etter spontanabort. 14 dager før som vanlig. Første syklusen kan bli lang fordi kroppen slepp ikkje egget før hcgen er komt langt nok ned til at kroppen veit den ikkje er gravid. Eg fekk positivt utslap på eggl test dagen etter at min hcg var på 14. Men etter å ha lese her inne, google og slikt, så har eg forstått at ein kan ha eggl også med høgare nivå av hcg. mensen kjem vanligvis mellom 3 til 6 veker etter, eggl to veker før. Ein kan testa positivt på eggl og g tester inntil 8 veker etter abort. Kjem an på kor høg hcgen var. Min gjekk frå 72000 til 176 på to veker, og så til 14 to veker etter det igjen. Utslag på eggl test er opp til 40, og g test 25.

Lykke til!

På lørdag og søndag ble testene veldig positive. den på søndagen var begge strekene nesten like mørke. skulle ønske jeg klarte å legge ut bilde, men det får jeg ikke til. ;p

Jeg hadde bare hcg på ca 3000 da jeg mistet, så skjønner ikke at det kan være så mye rester igjen nå etter fire uker. Jeg har akkurat bestilt tester fra billig-tester og da tok jeg også med en cb med ukeindikator. ;)

Tusen takk for at så mange av dere har svart meg. :) Og lykke til videre med prøving dere også. :)

Gratulerer så masse, HI :D

Til Lilla: Hvordan fikk du målt HCG; må man til legen eller kan en gjøre dette selv?

Jeg har 10MiU strimmeltester og tester enda positivt på graviditet. Ble satt i gang forrige søndag, så det er jo ikke så rart..

Jeg var i starten av 11. uke, men spiren hadde vært død siden ca 9. uke. Jeg skjønner jo at jeg midt i det hele på et vis var heldig som fikk hjelp raskt.

Tusen takk for svar, dette er veldig spennende! Det siste du nevnte; var det sensitiviteten på testene? Jeg har bestilt en haug eggløsningstester jeg nå. :)

• 2 uker senere...

Tusen takk Cindy :)

Jeg testet positivt på eggløsning på strimmel dag 11 etter M.A og med CB dag 12 og 13.

Jeg ble overrasket over at det kom såpass raskt, men forventer vel ikke så mye denne mnd, da spottingen endelig har sluttet nå etter ca 2,5 uker. Ting må vel komme helt ut før noe annet kan komme inn.. *kremt*

Jeg tenker jeg får være takknemlig for at det kom, og kose meg med prosessen og ikke stresse. Så enkelt, og så vanskelig..

Det er mye trøst, og litt noia, å hente ved å lese på forumet her. Og latter; ingenting kan nå stoppe meg fra å kjøpe slimløsende hostesaft for første gang på evigheter ;)

Lykke til til deg og, og igjen tusen takk for svaret. Varm i hjartet nu :)

Annonse

Hei hei :)

Ein testar positivt på eggl tester så legne ein ahr hcg igjen over 40. Det vil sei at ein gjerne testar positivt på eggl testar dei 20 første dagane etter aborten ca, avhengig av kor lenge hcgen varer. Viss ein får negativ heimetest, for så å få positiv gjelder det, både med eggl og graviditet.

Eg har forstått det slik at alle har eggl før mensen etter ein abort. Eg testa i blod ja. Sjukehuset sin prosedyre er at ein tar blodprøve 28 dagar etterpå. men eg fekk hos legen 14 dagar og tre veker etterpå.

Masse masse lykke til med vidare prøving. Eg veit kor viktig det kjenens å bli gravid med ein gong. Eg har desverre ikkje blitt det.

Lilla;

Sitter her med *DOOH* følelsen.. hehe :)

Jeg testet negativt på graviditet på mandag. Får følge med videre da.

Ja man blir jo litt fokusert på det med å komme seg "i gang" igjen.

Så lenge jeg klarer se framover er jeg egentlig godt fornøyd. :)

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...