Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på hva dere som ammer sover med om natten? Har en 2 uker gammel baby, har masse melk og bruker endel amme-innlegg til dagen.

På natten sover jeg med amme-bh + innlegg. Men hver gang jeg våkner, har bh'en eller innlegget sklidd ut slik at jeg er våt nedover siden...

bruker dere ammebh eller sportsbh?? Trenger noen tips her, for det går endel klesvask av bh'er, hehe.

Fortsetter under...

Skrevet

Hva med å ha en ammesinglet over ammeBH, og bruk ullinnlegg fra nøstebarn. De er supergode.

Skrevet

Jeg bruker tisselaken under lakenet og et håndkle oppå så sover jeg på det uten noenting på meg. Merker jeg at det lekker legger jeg bare en gulpeklut over brystet, men dette går seg til etterhvert som melken stabiliseres så det skjer sjeldent lengre.

Skrevet

jeg brukte (og bruker fremdeles) også ammeinnlegg i ull (og amme-BH) men man må regne med en del BH-vask når det er mye melk. Fordelen med store og tjukke ullinlegg er at dem klarer å suge bra mye og ikke blir kalde og ekle mot huden hvis dem blir våt. Jeg har bare kjøpt fra apoteket men dem er visst en del billigere på f eks Nøstebarn..

Skrevet

I begynnelsen lå jeg på kladder som du får kjøpt på apotek, anbefales!

Skrevet

Eg ligg med BH, ullinnlegg OG ammeinnlegg frå Avent. Eg trudde ei stund eg ikkje lak lenger, men den gong ei. Lakenet var klisj og eg sur. ;) So no er bh'en eit must. Gleder meg til eg kan ta den av, for liker ikkje sove med bh i det heile tatt.

Annonse

Skrevet

Jeg sover med amme-bh, og amme-innlegg fra Medela, og singlett. Foretrekker disse amme-innleggene da de dekker hele puppen (ja jeg har små pupper =P) istedenfor de små som sklir rundt i bhen.

Merker jeg nok burde begynne med ull-innlegg snart jeg også, men jeg fikk streng beskjed på sykehuset om at jeg MÅTTE ha vanlig innlegg under ull-innleggene da det ellers kunne danne seg bakterier i dem?? Ingen andre som fikk den beskjeden? Tror hun gjentok det ca 20 ganger i løpet av en natt til meg...

Er det forresten noen andre som sliter litt med at de sovner under amming og da våkner noen timer senere med en pupp ute som er rimelig kald? =P Er redd jeg skal få brystbetennelse av dette nå fremover når det begynner å bli kaldere..

Skrevet

Jeg har naa amma i 5 mnd, men lekker fremdeles saa det holder! Saa om natta har jeg amme-bh fra cubus (knallgod! Ammeinnleggene holder seg paa plass.) med ammeinnlegg fra chicco, som jeg sverger til, og har en saann topp fra H&M utenpaa. De er vel ment som sommer t-skjorte, men den er ikke saa fager at den blir brukt utendoers. Blitt pysj, altsaa.

Men jeg lurer enda paa hva jeg skal ha paa meg naar det blir kaldere... Har ikke sett langermet ammetopp paa H&M enda. Jeg er ganske frossen paa nettene. Og prinsen sover sammen med meg,og i redsel av aa faa dyna over hodet hans, sover jeg med armene over dyna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...