Gå til innhold

Gravid på lavkarbo??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp funnet ut jeg er gravid (3 uker på vei), og har gått på lavkarbo de tre siste ukene....Lurte på om noen viste om det er "skadelig" å gå på lavkarbo med en spire i magen?? Kanskje jeg bør slutte med lavkarbo??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Gratulerer så masse! Det er visst ulike meininger om det. Er visst ikkje bra å vera i ketose ( les gjerne på nettet) og babyen skal ha godt av karbo. Ville ikkje vore fullstendig på lavkarbo, funne ein middelvei kanskje. Det er jo store fordelar med lavkarbo ift trivsel og energi mm, så... Det er sikkert også ulike meiningar om det. Men har iallefll hørt at ketose ikkje er bra når gravid og at karbo er bra for babyen. Eg slutta på lavkarbo då eg var gravid. Men mista. Masse lykke til! Trur lavkarbo er bra for å bli gravid, sukker kan vera spm betennesel i kroppen, og jevnt blodsukker er supert :)

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen at så lenge jeg spiste ett måltid for dagen med karbohydrater så gikk det fint. Det var f.eks. to brødskiver, eller poteter til middagen.

Skrevet

Høres veldig bra ut. då er du jo ikkje i ketose, men er sunn og fin :)

Skrevet

Jeg har spist lavkarbo i 7 månender, og er nå gravid. Har lest en del om dette, for å se hvordan jeg nå skal legge opp kostholdet. Nå har jeg aldri vært overvektig, og målet i seg selv har ikke vært å være i ketose, men å klare å kutte ned på alt sukkeret, finne erstatninger som gjør at det er lettere å spise sunnere.

Jeg har også lest at man ikke bør være i ketose når man er gravid.

Min instillig blir å fortsette kostholdet som vanlig, men å innføre mer frukt. Da får jeg i meg mye mer karbohydrater, og forhpentligvis trigger det ikke søtsuget...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...