Dagfrid Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Føle det er så masse som stresse meg for tia. Det at det går litt seint med rullinga til Kristian, men og at han ikke står lenger enn kanskje ett sekund på beina sine når me holder han i fanget. Gjelder det noen andre? Bor to timer unna nærmeste kiropraktor, viss ikke hadde vi nok bestilt time. Men HS og fysioterapeut stressa det ikke. Men Kristian er jo snart 7 mnd. Hva ville dere gjort?
abella Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Vi lot aldri gutten vår stå i fanget mens vi holdt ham. Så ingen mening i det. Han reiste seg opp selv når han var klar for det, da var han 7,5 mnd og det er ikke spesielt seint så vidt jeg husker. Så ser ingen grunn til å stresse med det for sønnen din. Hva legger du i rulling da? Å snu seg fra rygg til mage, eller rulle begge veier for å komme seg rundt på gulvet? De bør jo kunne snu seg fra rygg til mage ved 7 mnd, men å bruke rulling for å komme seg framover er det mange babyer som ikke gjør. Gutten min gjorde det aldri, for han begynte å krype i stedet.
april2011mamma Skrevet 4. november 2011 #3 Skrevet 4. november 2011 høres ikke no unormalt ut igrunn:) hadde nok bare trent litt hver dag og lekt og kost meg:) det tar tid å bygge opp muskler og noen ruller nesten ikke før de går osv....... så hadde bare fortsatt med den "daglige" treningen så går dte nok til... de sier at de bør ligge på magen i 1,5 timer iløpet av en dag osv... tulla vår står heller ikke lenge på beina men vi gjør det mye iløpet av dagen og nå står hun lenger..... hun har aldri rullet masse rundt! hun ruller fra rygg til mage da , men hun sklir seg heller rundt hun da... hehe ville ikke stresset enda ihvertfall: mye som kan skje bare på noe nuker fremover nå!!!
Dagfrid Skrevet 4. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2011 Meinte rulling fra rygg til mage, han har gjort det tre ganger, men gjentar det liksom ikke, så går ut i fra at han ikke kan det. De aller fleste eg kjenner via babysang, barseltreff osv har av og til småen på fanget i stående og lar han stå der litt for at de liker det. Men min krøller bare beina under seg og kan ikke stå på de, Mener jo selvsagt at all vekten ligger på armene våres som vi holder han oppe med, men bare at han skal strekke ut beina, ikke krølle dem under seg.
april2011mamma Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 ser nå at du skriver at han krøller beina sammen under seg.... da kan de tjo hende det er noe som plager han? og kanskje noe som lett kan fikses hos en kiropraktor?... kanskje det er verdt å reise den stunden det tar?.... men du kan jo vente litt å se ann også da... er jo sikkert ikke noe farlig men kan være det er noe som føles ubehagelig for han bare,... ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå