Gå til innhold

Slik har mine symptomer vært - for dere som lurer!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

JA, jeg er gravid og overlykkelig. 4 pp etter sa i sommer lykkes vi. Jeg har hele tiden følt meg så utholmodig og tenkt at "Skal det ikke skje snart" og nå som det har skjedd kan jeg ikke fatte at det har skjedd så fort. Vi prøvde nemlig tre år før jeg ble gravid i våres. Så dette er ufattelig. Må bare håpe og tro at det går fint denne gangen.

6 uker etter sa var jeg på kontroll hos gyn, og hun erklærte livmorsområdet for flott og friskt og kjør på. Men de følgende pp var alikevell veldig annerledes enn vanlig. MASSE vondt og murringer allerede fra dpo1, ingen ømme pupper, veldig kvalm med brekninger, hele tiden. Først nå har det føltes normalt, så det kan hende kroppen trenger noen måneder på å komme seg igjen selv om alt ser bra ut hos gyn.

Vel, hadde en heftig eggløsning, så vond at jeg ikke klarte å gå normalt, slik har jeg aldri hatt før. Jeg tenkte at "Kanskje det gjør så vondt fordi det kommer et skikkelig kanonegg".

Tempet og tok EL tester for å kartlegge EL, og hadde sex sent på el-dagen, og et par dager før det igjen.

Tempen steg og sank akkurat slik den skulle etter boka.

Jeg kjente ikke noe før

dpo5 sinna - skikkelig sinnatroll - og trøtt (irretasjonen varte noen dager)

dpo6 Hodepine, masse kviser på haka (pleier ikke å ha det), hodepine, tykk hvit utflod

dpo7 ømme bryst (dette økte gradevis hver dag fremover)

dpo8 ufattelig trøtt, hodepine, mensenmurring

dpo 9 murringer, zzzz, klebrig utflod resten av dagene fremover

dpo10 VIRKELIG ømme pupper, murringer, ja nå var jeg sikekr på at tanta kom for hodepine og murringer slik og tak i ryggen er trygge tegn på det her i huset

dpo11 samme og kvalm

dpo 12 samme - MEN på kvelden kjente jeg en rar smak i munnen, som jeg hadde munnen full av småmynter, den berømte metallsmaken, pluss at jeg var svimmel. Sist jeg var gravid var jeg også svimmel på dpo12

dpo13 og 14 Kvalm bare av å sitte stille, sykt trøtt, veldig tørst, og i en slik form at jeg skjønte at det var noe på gang

Forrige gang jeg var gravid hadde jeg rett og slett INGEN symtomer, ingen murring, ingen hodepine, ingenting, før dpo15. Da ble jge kvalm, trøtt og fikk plutselig vonde pupper

Første gang jeg var gravid er egentlig litt dumt å sammenligne med fordi det var IVF - og da er jo kroppen så påvirket av hormoner at alt ble veldig voldsomt, da hadde jeg alle symtomer hele tiden og noe så kraftig også da gitt.

Vel, vil bare si til slutt at jeg har mange måneder med depresjon bak meg pga sa. Følte først nå for ca fire uker siden at jeg endelig klarte å kommemeg videre. Jeg følte at jeg faktisk skulle bli lykkelig selv om jeg ikke fikk flere barn. At det skulle jeg kalre helt fint - og livet føltes godt igjen!!!! Så psyken er nok ganske så viktig, ja det vet vi jo alle mann, men fint å høre om det sikkert.

Jeg var forresten HELT overbevist om at tanta kom helt frem til i går. Alle tegna var der, så til dere som føler det samme; Det er jammen ikke sikkert!!!!!

Stor klem fra Lille Tordivel

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye! Dette har du virkelig fortjent!! :-)

Skrevet

Lille Tordivel, så glad jeg blir! Gratulerer så mye. Høres ut som om kroppen trengte litt tid for å bli klar ja. Så gøy! Håper du får et fint svangerskap :)

Skrevet

Tusen takk for det Cayenne og Anna T!!!! Jeg er så glad!!!!!

Ønsker dere så masse lykke til atte.....masse, masse babystøv blåser jeg rett bort til dere!!!!!

Stor klem!!

Skrevet

Gratulerer!

Er så gøy å lese om symptomer! Koselig lesing!

Og så systematisk registrert; er kjempe imponert.

P.S

Flere kan gjerne dele symptomer :)

Skrevet

Er innom for å se hvordan det går med dere.... har blitt 7+2 i dag :)

Mine symptomer før positiv test var:

-Veldig stikkinger nederst i magen 8 dpo. Hadde det hele dagen, men kom av og til i skikkelige tak. Hadde tendenser også dagen etter, men så var dette borte.

- Luft i magen. Dette varte til for en uke siden.

- Fikk første STORE kvise på haka 6-7 dpo. Kom deretter 2-3 nye den neste uka. Har etter det kommet noen til, men det var mest tydelig rett før og rundt IKM.

Hadde for første gang en underlig følelse av å være gravid, og sa til søstra mi 3 dager før jeg testet at jeg sikkert ikke kom til å drikke når jeg skulle komme på besøk til henne 2 uker senere, fordi jeg sannsynligvis var gravid... Og det stemte jo! :D

Fikk positiv test etter 7-8 min med billigtest (stav) - (dette er jo egentlig for sent avlest) 12 dpo. Dagen etter testet jeg svakt positivt på ettermiddagsurin - kom fram etter et par minutter. Testet så positivt de to neste morgnene.... Måtte jo være sikker ;)

Nå er jeg trøtt og har VOOOOONDE pupper, men er ellers i strålende form ;-P

Lykke til folkens! Det er fortsatt god plass på 1.trimester ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...