Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #1 Skrevet 4. november 2011 Jeg skal gifte meg i Juni og har vært hos alle frisørene i bygda for å booke time. ALLE sier ikke de kan booke meg enda iom at de kun legger 3-4 mnd lister. Det er førstemann til mølla og kan da risikere å ikke få time hos de når jeg først kommer tilbake om 3 mnd til.. Er det virkelig vanlig å bestille frisør sååå seint? Blir helt stressa jeg kjenner æ... Noen med erfaring?
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Hørtes rart ut. Vi pleier å skrive opp bruder og slik i en bok og så føre inn i timelisten, så snart den oppdateres. Klart vi prioriterer brud fremfor andre kunder!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #3 Skrevet 4. november 2011 Ja, jeg ble helt fortvila jeg.. den ene frisøren sa beklager, vi må nesten si nei fordi våre ansatte ønsker fri da..(!!) Kjære..ønsker de ikke å tjene penger tenker jeg da..uff!
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Ro ned. Ta en telefon til dem i mars eller april. Da får du nok booket det. Det er ikke vanlig å bestille frisørtime så lang tid i forveien. Personlig bestilte jeg time omtrent en mnd før bryllupet og følte at jeg var ute i god tid. Det var helt uproblematisk. Slapp av litt. Bryllup er viktig og morsomt, men det er ikke så viktig at du trenger å bli stresset selv om ikke alt er spikret et halvår før dagen. I praksiss kan du ordne hele greia på to uker hvis du vil.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 1 mnd før er nok litt for lite tid for meg..jeg skal jo ha prøvetimer også..takk for svar dere:) Jeg må nok bare sjanse på å få plass når tiden nærmer seg, men syns det er dårlig at det ikke går ann å booke i god tid før.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Når vi giftet oss, så booket vi alt 6 mnd før:) Gratulerer så mye med det kommede bryllupet og lykke til!! Det er du som bestemmer når du vil booke time til frisør m.m Har du funnet drømme kjolen forresten? Du må gå innom bryllupsbutikken.no, det nettstedet benyttet vi oss av, og siden er veldig fin Agape er også en kjeme flottt butikk! Klem til deg
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #8 Skrevet 4. november 2011 Hmm.. synes det var litt tidlig å skulle bestille time da Men ja, frisøren kunne kanskje skrevet opp timen din på en lapp og føre det inn senere. Men da legger du jo et veldig ansvar på frisøren din som må senere huske å sette det inn senere.. Fort at det blir rot med timen din da. De får nok ikke lagt det inn på data allerede nå. Det er et årskifte i mellom og nye budsjett skal legges inn først. Det blir nok ikke gjort før slutten av denne mnd. Og da setter de vel opp timelistene til april. Litt kjekt å vite om det er noen som jobber den dagen som kan brud. Ikke alle som er noe særlig flinke til det. Så det tidligeste jeg tror du kan forvente å få bestilt time er nok i januar.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #9 Skrevet 4. november 2011 Takker for svar Nei, jeg har ikke funnet kjole enda..skal snart ned til Danmark sammen min forlover og prøve kjoler på Lillys..MYE fint der Fødte for 3 mnd siden så jeg har et par kilo som også skal av før jeg står brud så kan ikke kjøpe riktig enda Agape-butikken som er i min by er det elendig service så jeg kommer ikke til å handle hos de.. Takk for tips:) Har vært inne på den nettsiden allerede..gøy å kikke:)
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #10 Skrevet 4. november 2011 Jeg syns det er helt naturlig at man booker dette tidlig..så jeg hadde nok også blitt paff og skuffet dersom noen hadde sagt jeg måtte vente så lenge.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #11 Skrevet 4. november 2011 Jeg er frisør, og der jeg jobber, tar vi imot bestillinger når de kommer. Det er uansett om det er et år i forveien, til og med. vi skriver det bare ned bakerst i boka, og fører det videre til neste helt til vi har fått det inn på den dagen vi skal. Men i juli og august er vi forsiktige med å ta inn mer enn en brud med forlover pr dag, siden det ikke er så mange på jobb da. Dette gjelder før vi har bestemt ferier, noe vi ofte gjør på nyåret, akkurat pga at vi må vite hvor mange bruder vi kan ta om sommeren. Hadde noen komt for å bestille brudepynt 2-3 mnd for bryllupet (om sommeren), hadde vi med stor sannsynlighet ikke hatt noe ledig. Og det er MANGE som er tidlig ute med bestilling.
Anonym bruker Skrevet 4. november 2011 #12 Skrevet 4. november 2011 Høres utrolig snodig ut. Man VET jo at sommermånedene er typiske bryllupsmåneder og derfor vil man jo gjerne booke i god tid. Jeg booket iallefal 6 mnd før bryllupet fordi jeg ville ha "min" frisør og fordi både forlover og brudepiker skulle stæsjes. Jeg går på en stooooor salong hvor de også leverer sminke. Men de tar ikke mer enn to bruder pr dag allikevel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå