Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker veldig godt jentenavnet Viola. Synes det er pent og litt kult. Liker Violet og, men synes kanskje det blir litt rart i Norge... Viola høres mer skandinavisk ut. Hva synes dere om Viola og Violet? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, disse synes jeg ikke blir pene på norsk. Hvordan ville du uttalt Violet - rett frem eller Vai-lett? Viola er noe enklere å uttale, men synes allikevel det ikke klinger godt på norsk. Fiol synes jeg klinger mye bedre, men har aldri hørt noen hete det ;)

Skrevet

Desverre så syns jeg Viola er et grusomt navn! Og enda verre er Violet!

Skrevet

Jeg ville uttalt Violet rett frem. Samme med Viola.

Skrevet

Hvorfor synes du Viola er grusomt (prøver å sjønne hvordan andre 'hører' navnet)?

Skrevet

Jeg synes Viola er pent, men veldig sukkersøtt og jeg kunne aldri vurdert å bruke det. Er litt svak for det som mellomnavn.

Violet blir bare merkelig på norsk.

Skrevet

Skriv det slik som de skreiver det i Sverige : Vajlet, DET er harry, det ;-)

Skrevet

Viola, derimot, det er faktisk veldig fint synes jeg, sikkert fordi jeg vet om en Viola som er veldig grei!

Skrevet

Liker egentlig ingen av navna, men Viola er minst fælt. Vilma er i samme gata, og det er nydelig :)

Skrevet

Viola synes jeg er nydelig :)

Violet uttalt rett frem er ikke pent i det hele tatt, det må jo bare utales på

engelsk, eller blir det rart, synes du ikke ?

Skrevet

Jeg synes Viola er kjempefint :) Det ville jeg valgt! Liker navn litt uten om de som ligger på topplisten :)

Skrevet

Enig! Violet blir rart på norsk. Er veldig pent på engelsk, men synes det blir rart å uttale det på engelsk i Norge.

Skrevet

Ville ikke valgt noen av dem. I alle fall ikke Violet! Det er ikke fint på norsk! Begge navnene blir harry, det passer bare ikke inn. Hva med Veronika? Jeg tenker at det er litt i samme gate. Veronika synes jeg er pent. Det har også en utenlandsk klang, men blir ikke harry.

Skrevet

Liker nok ingen av dem. Jeg synes også navnene blir harry på norsk. Jeg ville lett litt mer og sett om det var andre navn jeg også likte.

Skrevet

Viola er kjempe fint. Violet er grusomt, syntes jeg:)

Skrevet

Viola fungerer best i Norge. Violet minner meg om søstern til hun gale dama i serien "Høy på pæra" som gikk på tv :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...