Gå til innhold

Fra sovende engel til helt "umulig" om natten..... snart 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt på snart 6 mnd er gått fra å være en sovende engel hele natten til å være våken myyyye. Han sovner fint ca 19.30, og sover til mellom 01.00 og 03.00. Da er det masse styr resten av natten. Det er ingen skriking, men det virker som om han er våken igjen. Vi har prøvd å gi en flaske melk når han våkner, men det blir ikke noe mer soving av dette. Han får grøt formiddag og kveld og mme i mellom. Noen som har opplevd det samme og har noen gode råd for å få nattefreden tilbake??????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noen gode råd egentlig, men ville bare si at sånn er det desverre i perioder. Min erfaring er at når man tror man akkurat har fått til rutiner og er inne i en god periode med både søvn, mat etc, så er det et eller annet som forandrer seg plutselig... Hele tiden! :)

Og det kan være mye rart som gjør at han er våken på natt, utviklingsprang, tenner, mange nye inntrykk iløpet av dagen etc

Men det er jo positivt at han ikke skriker da :) Kanskje hvis dere bare lar han ligge så sovner han igjen av seg selv? :)

Bare nyt de gode periodene som kommer, og ta den søvnen du kan få, så har du mer energi til de nettene med mye våk!

Lykke til videre! =)

Skrevet

Hvor mye sover han på dagtid da? Mange som kutter ned til 2 dupper ved den alderen fordi de har behov for lenger våkentid mellom hver gang de skal sove.

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Kan hende at han nå trenger litt mindre søvn på dagtid. Eller at han legges for tidlig. Hvor lang våkentid har dere mellom siste dupp og senga?

Ellers er det vanlig med dårligere søvn i fbm utviklingssprang (har han f eks akkurat lært å rulle, eller kommet seg opp i krabbestilling), eller skimter du noen tenner i tannkjøttet hans som kan klø og irritere?

Om han ikke skriker, så hadde jeg ikke belønnet våkenheten med å ta ham opp, og heller ikke gitt melk om han ikke virket sulten. Men jeg er nå dessverre vant med nattevåk hver bidige natt fra dag 1, så jeg har alltid hatt veldig strikte rutiner og regler (uten at det har hjulpet for så vidt, hehe).

Skrevet

hei... høres veeeeeldig normalt ut ..hehehe "dessverre" :) rundt 6 mnd skifter søvnmønsteret litt igjen og kroppen gjør noen store sprang!

ofte er tenner på vei også..... de kan ha slike våkeperioder på natten... men det roer seg etterhvert så ikke stress... la han heller bare ligge å surre og tulle i sengen sin så lenge som mulig:)

Ha en fin dag.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...