Mamman til Loffen ♥ Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Hva kjøper vi til våre søte små i dåpsgave? Jeg må si jeg er helt blank. Vi lurte på å kjøpe noen spennende aksjer, men børsen er jo rene slagmarken for tiden. Så foreløpig har vi slått det litt fra oss. Synes også det er vanskeligere å kjøpe til gutt enn til jente... Noen som har noen gode ideer å dele? :-)
LykkeligMamma2010 Skrevet 4. november 2011 #2 Skrevet 4. november 2011 Barneservice til den lille (det står øverst på vår ønskeliste) Røros ullpledd (supert vognteppe, og kommer i fine farger/mønster som passer til gutt og jente). Ulltøy (vi fikk hjemmestrikket jakke, med matchende bukse og sokker til - helt supert- og det må jo ikke være hjemmestrikket). Penger (det kommer godt med, er jo en del utstyr osv som må i hus etterhvert).
togutter-08og10 Skrevet 4. november 2011 #3 Skrevet 4. november 2011 avhenger av hvor mye du skal kjøpe for det. Til vår gutt fikk vi: Stokke tripp trapp stol, Stokke bordplate, flere sangbøker og eventyrbøker, fotoalbum, barneservice, gravert sølvskje, speiderkniv, bunadsølje, hjemmestrikket dress, penger på konto,
Mamman til Loffen ♥ Skrevet 4. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 4. november 2011 Jeg tenkte mer på hva vi skal kjøpe selv jeg:-) Kanskje det ikke er vanlig at foreldrene kjøper dåpspresang? Vi har lyst til det i alle fall. Kjøpelysten er hjertelig tilstede for tiden;-) Men fint med tips til hva andre kan kjøpe også. Mange som spør hva Loffen ønsker seg:-)
mastermind Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 Kommer jo an på pris Til våre har vi kjøpt et smykke til minne om dagen og så har de fått 5000 på konto. Ellers: bunadsølv til både jente og gutt, i barnestørrelse selvsagt, gullarmbånd med gravert navn(liker ikke det til gutt), de kule store bilene fra kremmerhuset. Synes det er vanskelig med dåpsgave. Blir oftet til at man bare kjøper noe for å kjøpe liksom. Ekstra vanskelig med egne barn, for man får jo mye. Hva skal man med 3 armbånd, 8 smykker og en sølvkopp liksom?
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 Vi skal ha navnefest i morgen, og vi har ikke kjøpt gave. Vi venter å ser hva hun får av andre, så kan vi supplere med noe litt senere. Det er noen ting jeg ønsker hun skal få, så om hun ikke får alt, kan vi kjøpe det. Om det ikke er noe spesielt hun trenger, har jeg veldig lyst til å kjøpe noe her: http://www.lifestone.com/no/ Men, da blir det ikke før jul ihvertfall....
Farrah84 Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Vi kjøpte en tøff klokke han kan begynne å bruke når han blir litt større
sommer11 Skrevet 4. november 2011 #8 Skrevet 4. november 2011 Hei. Jeg hadde det samme dilemmaet selv, men valgte å kjøpe et sølvarmband med en liten plate der vi fikk gravert inn vår lille gutt sitt navn. På baksiden står dåpsdatoen. Det er et lite anheng på armbåndet med en liten hvit bil. Armbåndet kan justeres, sånn at det kan brukes flere år fremover. Veldig fint synes jeg, men det er jo ikke alle som liker smykker på gutter:)
Krisa71 Skrevet 4. november 2011 #9 Skrevet 4. november 2011 Vi kjøpte en bilderamme i tinn hvor det ble gravert inn fødselsdata osv.
Skaubinna Skrevet 4. november 2011 #10 Skrevet 4. november 2011 Vi fikk en kjempeflott gave til dåpen (fikk mange fine gaver altså, men denne skilte seg ut) Og det var medlemsskap i OBOS, altså det var vår datter som fikk dette. Syns det var en kjempeflott idè og gave. Om man syns man har råd til det, er det evt en gave for foreldrene til barnet sitt....? Man har også liknende boliglag for Romerike, Lørenskog, Skedsmo og omegn som heter BORI. Samme opplegget som OBOS. Finnes sikkert flere også, det er disse vi vet om :-) Gratulerer med dåpsbarnet!
april2011mamma Skrevet 4. november 2011 #11 Skrevet 4. november 2011 hmmm er det bare vi og vår vennegjeng som er på jordet... vi gav ikke noe til vårt eget barn i dåpsgave... er dette veldig vanlig?... ikke at jeg hadde gjort noe annerledes selvom altså men bare virker som det er mer normalt å gi enn å ikke gi?.... vi sparer penger til henne i det daglige livet da så det blir jo en pen sum når hun blir stor... sparer ca 1500 i måneden .. men dåpsgave gav vi ikke.. Men gratulerer med dåpsbarn og håper dere finner en fin ting å gi tilslutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå