Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Uff, får så ont av han. Glo varmt och slapp. Har varit på legevakten och fåttbesked att om febern ökar till 38,5-39 inom 48 timmar ska vi ringa till ullevål och åka in med en gång. Tror det ska gå bra men gillar inte detta helt - skär i en mammas hjärta!! Någon med erfarenhet av feber på så små?
april2011mamma Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 huff, det hørtes ikke bra ut har ikke erfaring med feber på så små nei, men ville bare gi mine råd for feber generellt, men det vet du sikkert fra før da lunken klut på panne og nakke er deilig, lite klær og tynne tepper bare........ melk så ofte de vil... viktig med veske..... Håper at feberen roer seg sånn at dere slipper ullevål!! masse god bedring klemmer fra meg!!!!
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 4. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2011 Tusen tack! Den var nere i 37,6 inatt men uppe nu igen på 38,1... så vi får bara hoppas den försvinner helt i löpet av dagen! Lill klumpen min.. Men han har god aptit fortsatt så det är väldigt skönt!! tack för go omtanke <3
Krisa71 Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Hei hei... Det er ekkelt når så små blir syke, lillegutt på 5 mnd har nettopp vært febersyk noen dager med opp til 40 grader på det meste, frisk og fin nå. Han er nr 3, men jeg blir likevel "hysterisk" når barna blir syke med høy feber og drar rett til lege for å få målt crp, det gir en klar indikasjon på tilstanden. Han hadde en crp på 14 som da er virus, til sammenligning med søsteren hans da hun var alvorlig syk da hun var 10 mnd som hadde en crp på 218. Lykke til med lille prinsen, håper han er fin igjen nå :-)
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 4. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. november 2011 Krisa71: tusen tack! Ja detta är nr2 så har lite erfarenhet Men också erfarenhet av att feber på små kan fort gå över till ingenting - men också väldigt fort bli väldigt hög. Så blir lite små stressad av de sen vi var på legevakten igår och han var klart bekymrad pga att han var under 3 mån. Mini är inte 2 mån en gång Var liksom lite glad inatt när den gått ner för trodde han skulle vara feberfri nu, men så gick det upp igen.. ja får bara ta livet med ro här hemma och ge han så mycket närhet och kos jag kan så kanske det hjälper lite Vi tog blodpröve igår men jag var så förvirrad av allt att jag glömde fråga om crp... ammetåka!
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 Jeg syns du skal ringe sykehuset med en gang for å være sikker! Jeg hadde en ekkel erfaring når min gutt var 2 uker og fikk feber. Jeg vil ikke skremme deg unødvendig, og nå har du jo fått en vurdering av lege hos legevakten. Jeg fikk, HELT FEILAKTIG beskjed fra sekretæren på legevakten da jeg ringte, at det IKKE var behov for å komme inn fordi de ikke behandlet slike ting uansett. Hun spurte ikke engang om allmenntilstanden (som var veldig dårlig). Helt hårreisende, skjønte jeg i ettertid. Fikk klar bekjed her på forumet om å dra på sykehuset med en gang. Babyer under 3 måneder "skal ikke ha feber", med mindre de åpenbart f eks er forkjølet eller lignende. På så små babyer kan forverringer skje svært raskt, så de settes ofte rett på antibiotika "for sikkerhets skyld" inntil prøvene er analysert. Antibiotikan gis intravenøst, så det er snakk om innleggelse i beste fall 2-3 dager for baby og mor. Vi spenderte 7 døgn på Drammen sykehus med infeksjon av gule stafylokokker (blodforgiftning), så er uendelig glad for at jeg hørte på damene her og ikke stolte blindt på legevakta. Det trenger jo ikke å være så alvorlig for dere, men jeg ville uansett ringt sykehuset, det kan ikke skade.
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Ser nå at febern var nesten i null på morgenen, men begynner den å stige igjen så ville jeg ringt sykehuset - ikke stol på legevakta er min erfaring dessverre. Stol heller på magefølelsen din og skaff hjelp hvis du er bekymret. Det er skikkelig pyton å være innlagt sammen med babyen, så jeg håper feberen går ned. Husk å ikke pakke inn, men kle av når de har feber. Jeg skriver ikke dette for å skremme, men vet at magefølelsen til mor teller mere enn hva 1 lege sier.
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 4. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2011 Uff för en otäck upplevelse ni hade!! Stackars!! Vi har i utgångspunkt haft en tuff start med prinsen, fick kramper när han kom hem från sjukhuset som efter 5 dagar på intensiven visade sig vara en blodpropp som satt sig på hjärnan. Men vi är heldiga för mest sannsynlig kommer han aldrig märka av det hjärneslaget. Och om det får någon verkar kan det vara att han behöver lite extra hjälp på skolan osv. Nog om det. Tidigare ikväll hade han 37,1 jippi tänkte vi!!! Men så en timme senare var den uppe i 38,1 ((( Vi var inne hos en lege som ringde ullevål igår. Men det vi glömde fråga om var hur länge man ska tolerera att han har feber. Så om det fortfarande är feber imorgon så ringer jag in och hör med de. Men ska prova sova lite med önske tänkande att han är feberfri imorgon.. Tycker vi har haft nog med sjukhus nu!
april2011mamma Skrevet 4. november 2011 #9 Skrevet 4. november 2011 huff... det var en veldig tøff start!! håper virkelig at feberen stabiliserer seg... er jo ikke bar for kroppen at temperaturen går opp og ned hele tiden heller !! Men enig med februarmamma... de ter dessverre sånn i norges land at man må kjempe for å bli hørt og kjempe gjennom magefølelsen sin.... det er kun du som vet om noe er galt eller ikke så stol på den! og KREV å få ha nskikkelig undersøkt! dra til flere leger eventuelt...... Masse lykke til, og håper dere får en god natts søvn og at dere våkner opp friske og raske Klem
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 5. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 5. november 2011 Åh vad ni e söta! Tack för all omtanke. Min magkänsla igår kväll sa till mig att vi skulle vara tvugna att åka i . Det stämde, ställde klockan på halv tre vakna av mig skälv 10 min innan och go gutten var glo varm - målte 38,8. Ringde in och sa vi kom så nu är vi på ullevål - detkänns mycket tryggare än att vara hemma! De har tagit, blod prov, urin prov, bakterie prov i näsan mm. Nu har vi fått ett rum å slappa av på, tar ca 2 timmar innan vi får svaren. Målte 38,9 närvi kom in. Han har äntligen fått paracet så är det bara att vänta på svaren - kryssa fingrarna för oss! Go kram tillbaka till er alla
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 5. november 2011 #11 Skrevet 5. november 2011 Bra. Visst er det en lettelse å vite det gjøres hva som kan! Håper på god bedring. Husk å oppdatere på hvordan det går!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. november 2011 #12 Skrevet 5. november 2011 Så bra at dere har kommet inn på sykehuset med ham! Så små babyer skal IKKE ha feber, det skal alltid tas på alvor og må undersøkes nøye av en lege. Godt at dere er i de tryggeste hender nå, så får vi håpe at han snart blir frisk igjen=)
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 5. november 2011 Forfatter #13 Skrevet 5. november 2011 Helt klart! Jag tror detta är virus. Vi väntar på legevisiten så får vi se vad som sker
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 5. november 2011 #14 Skrevet 5. november 2011 Uff ikke kjekt med syke babyer, føler med dere. Har jo selv en guttebaby som er født samme dag som din. Masse god bedring Lycklig.
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 5. november 2011 Forfatter #15 Skrevet 5. november 2011 Då är hemma.. Inte helt nöjd med det. Proverna hittils såg bra ut men tycker de kunde observerat honom ett dygn. Gillade inte alls läkaren som avbröt mig när jag pratade för att sedan säga-det berättade inte ni....grr!! Lång historia kort, febern har gått upp och ner dom här två dagarna. Imorse hade han 37,5 så började det stiga till 37,8 när vi skulle åka hem. Har fått diffust svar om att ta kontakt dersom allmäntillståndet förvärras, febern stiger över 38,5 igen eller om han fortfarande har feber på måndag... Alltså ska vi driva denna övervakningen hemma själva, blir väldigt stressad av det..! Han äter inte lika bra som vanligt men inte lite nog för att det ska vara illa. Är helt utkört efter denna natt:( stora syster är körd till barn vakt och när min sambo kommer hem fårvi sova på vakt för vi vet ju sen inatt hur fort den stiger! Så sån står det till här just nu..
april2011mamma Skrevet 5. november 2011 #16 Skrevet 5. november 2011 Hei igjen kjære deg! Åååå jeg føler sånn med dere... det er utrolig slitsomt å skulle bekymre seg sånn! Jeg håper at dere får hvilt dere på skift inatt og at feberen går bort!! Nå har de jo tatt prøver og det er jo bra, for da vet dere hva det ikke er ihvertfall.... og kanskje lillegutt har det bedre hjemme i sengen enn på ullevål? selv om det er mer slitsomt for dere da selvsagt.. nei, det var bra dere dro innn og ikke nøl med å dra dit igjen dersom feberen stiger!! Stå på og krev ditt uansett!! Ønsker dere en feberfri og rolig lørdags natt og kveld...... jeg krysser fingrene for at lille blir frisk fort!! Klem
Lycklig 2 barnsmamma Skrevet 5. november 2011 Forfatter #17 Skrevet 5. november 2011 Tack!! Febern ligger nu på 38,3 och stora syster har kasta upp 2 gånger. Men det har inte prinsen. Hade varit pricken över i:et om de inte hade samma virus å sen smitta varandra! Nej vi får pröva vara possitiva! Har börjat föra protokoll på de gör jag är så sliten att jag knappt husker vad jag heter och läkarna har 10@ frågor mör vi ringer in Koselig lördags kväll, om man ska se ironien i det hela
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå