Gå til innhold

kan eg begynne å gi vatn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! har ein gutt på nesten 5mnd som fram til nå pleide å sove i heile natt- sånn ca. 19.30-6.30. pleide å få flaska før han sovnet og klarte seg uten mat i mange timar. då fekk han berre melk. utrolig deilig var det:)) nå har me 3 måltider om dagen(graut til frokost, middagsglas til middag, graut til kvelds og melk som mellom måltid) og han fant ut at han vil våkne i 4-4.30 og få melk(eg ammer ikkje). hadde vore greit det, men han vil jo ikkje sove med det samme han er ferdig med flaska. han berre ligger og tuller, og prater, og babler.... og eg klarer ikkje å sove før han er sovnet igjen...og til slutt når han sovner(hvis han sovner), sover i ca 1 time og så er dagen begynt... merker at eg er mykje meir trøtt nå.... men det eg lurer på er om det er lurt å gi flaska med vatn når han våkner så tidlig? og vente med melk til seinere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det påstås å være greit å nattavvenne når man gir to måltider med fast føde om dagen, så antar at det samme gjelder for mme. Men det kommer sikkert litt an på om han vokser som han skal og sånt.

Skrevet

han er jo fortsatt liten da... og de har perioder hvor de vokser mer og da vil noen trenge mat på natten igjen... vel det er jo ikke natt klokken 4.30 men tidlig morgen og det er mange i norges land som må opp med sine små rundt den tiden dessverre... :) sånn er det liksom bare.... men du kan jo alltids prøve med vann så merker du jo fort om det er fordi han er tørst at han våkner eller om du må gi melk fordi han faktisk er sulten... ka nhende det bare er en vokseperiode også...

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...