Pix Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Min lille vil ikke ta noen smokker av noe slag.. Har prøvd det meste! Noen som har tips? Eller er det bare å gi opp og la være? Hun er nesten 3 måneder..
~Bella 2 søte små og en spire~ Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Er vel ikke akkurat noen ekspert.. men jeg har en her hjemme som nå er snart 8 mnd og han tok ikke smokk før han var 5-6 mnd.. men det var en befrielse at han ENDELIG tok den.. for før det var det mye grining når han var trøtt eller sliten.. og legging var et kapittel for seg selv.. men nå hører vi heldigvis ingenting når han legger seg med smokken.. Men det eneste jeg kan si i forhold til problemet ditt, er vel bare at du kanskje kan legge det på hylla en liten stund.. og prøve litt med gjevne mellomrom så kanskje hun tar den til slutt hun også.. min han brakk seg når han fikk smokke fram til han var 5-6 mnd..
1down Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Ikke gi opp sier jeg bare! Jenta vår er 2,5 mnd og vi har jobbet med smokken siden dag 1 - og for 2 uker siden så satt den endelig UTROLIG deilig! Vi hadde prøvd ALLE smokketyper du kan tenke deg, men hun spyttet dem ut alle sammen. Men en dag puttet jeg inn den aller første smokken vi prøvde, og hun tok den! En smokk hun ikke likte i starten kan altså plutselig være ok Lykke til!
2,5barn+1engel Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Jeg stressa med den j&%$# smokken de første 9-10 ukene.. hun var ofte sutrette og hadde hele tiden sugebehov.. Har over 50 smokker her som hun ikke vil ha.. så vi ga da opp tilslutt.. ( hun har aldri ville ha pupp el, så det går kun i flaske her). Da hun var rundt 4,5-5 mnd gammel så skjønte hun plutselig hva hun kunne bruke totten til.. og da tenkte jeg at jeg sku prøve smokken igjen.. og da tok hun den.. bruker den ikke hele tiden, men liker å bruke den da hun skal kose.. også leker hun med smokkene i sengen sin om morgnen.. og smokken er eneste leka hun har i bilen da hun kun vil leke med den.. Det er kun et slag smokk hun vil ha, og det er en slik med ei kule (??) på tutten.. de andre klarer hun faktisk ikke å suge fast.. noen unger tar rett og slett ikke smokk, imens andre vil jo ha hele tiden.. her så tok det bare litt lenger tid før hun ville ha den.. men ikke gi opp.. bare ta en pause fra alt og prøv igjen senere..
appelsin Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 Lille på snart 5 måneder tar kun smokk når hun er veldig trøtt og kun en type: NUK som er ganske smal i selve tuppen. Hun har ikke veldig behov for det ellers, men når hun er veldig trett er den veldig god til å roe henne å ha noe å fokusere på til kroppen faller til ro.
Pix Skrevet 3. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2011 Jeg kjøpte faktisk NUK sine i dag og hadde et nytt håp, men nei. Hun ble ikke sinna på den men virket som hun ikke helt skjønte den og ble hvertfall spytta ut. Men da skal vi hvertfall bare fortsette med jevne mellomrom så får vi se! Godt å høre at det fortsatt er håp. Har nok av sutter å ta av hvertfall! Takk for gode råd alle sammen.
Pix Skrevet 3. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2011 Jeg kjøpte faktisk NUK sine i dag og hadde et nytt håp, men nei. Hun ble ikke sinna på den men virket som hun ikke helt skjønte den og ble hvertfall spytta ut. Men da skal vi hvertfall bare fortsette med jevne mellomrom så får vi se! Godt å høre at det fortsatt er håp. Har nok av sutter å ta av hvertfall! Takk for gode råd alle sammen.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 4. november 2011 #8 Skrevet 4. november 2011 Snuppa mi var helt omvendt. Hun tok imot smokken, og suttet som en gal, som om hun skulle true ut melk av den. Hun ble helt overfokusert og stresset, og jeg var redd hun skulle suge av gummien. Slik var det hele tiden, og jeg ga opp. Nå er hun 3,5 mnd, og sutter på fingrene sine hele tiden. Men hun er en rolig baby, så jeg stresser ikke med smokk.
mamsen30 Skrevet 4. november 2011 #9 Skrevet 4. november 2011 Eldste gutten min hadde aldri behov for sutt, men jentene mine har hatt stort sugebehov. Det er likevel kun en type de har villet ha og det er MAM. Alt annet har gått rett i søpla her i huset og jeg har prøvd de fleste typer. Går også ann å forsøke å varme sutten litt, det funket på minstejenta mi Og så har jeg kjøpt disse, de er geniale! Selvlysende sutter så jeg slipper å lete etter de på natta, ser med en gang hvor sutten ligger http://viewitem.eim.ebay.no/MAM-NIGHT-DUMMIES-SOOTHERS-PACIFIERS-0-MTHS-PINK-BLUE/110711093126/item
appelsin Skrevet 4. november 2011 #10 Skrevet 4. november 2011 Jeg må "hjelpe" henne til å skjønne at det er dette som er greia... Hun bysses i armene mens vi synger nattasang, og da holder jeg henne slik at munnen med smokken ligger inntil brystet mitt. På den måten er det ikke like lett å bare spytte den ut, den holdes lett inne. Selvsagt uten tvang eller press, gir hun uttrykk for at den skal ut skal den også ut, men hun skal hvertfall prøve å finne roen med den. Hvis hun ligger når smokken blir satt inn, holder jeg tommelen lett på smokken for å oppnå samme effekt, samtidig som jeg holder hånden enten på brystet hennes eller kiler henne over pannen med de andre fingerne. Det hjelper også til at hun roer seg og hun synes det er behagelig og trygt... Lykke til, bare å prøve seg frem og går det ikke så finner man andre løsninger. Tror ikke smokk er løsningen på alt, men kan være verdt et forsøk!
Skaubinna Skrevet 4. november 2011 #11 Skrevet 4. november 2011 Er ingen ekspert, men vår datter tok smokken rundt 4 mnd alder etter en god del forsøk ;-) Den smokken som tilslutt falt i god jord, var NUKsmokken, med gul tutt....altså den som ikke er blank. Tror ikke det er noe must om babyen din ikke vil ha smokk, kanskje hun liker koseklut eller kosebamse i stedet? Selv om det er en helt ny verden med smokk, må jeg si jeg gruer meg til den skal avvennes ;-) Lykke til, hvis du gjerne ønsker at hun skal ta smokken, er det ingen grunn til å gi opp ennå i alle fall!!
Babygirl Juni11 Skrevet 4. november 2011 #12 Skrevet 4. november 2011 samme problem her med smokk, vi øver og øver og øver (5 mnd). Hun liker å ha den i munnen men biter på den og skjønner ikke at hun kan suge på den....Vi har en sutrejente så skulle gjerne sett at en smokk roet henne ned..
Pix Skrevet 4. november 2011 Forfatter #13 Skrevet 4. november 2011 Hun er veldig rolig, så det er ikke et STORT behov for sutt enda, men hadde vært veldig greit de dagene hun er urolig! Vi fortsetter å prøver litt forsiktig her og der. Hun har også tatt den litt om jeg holder henne og hun er veldig trøtt. Eller om jeg holder forsiktig på den. Så får fortsette med det så ser vi:) Hun sutter litt på fingrene sine og virker fornøyd med det:)
flypapir Skrevet 4. november 2011 #14 Skrevet 4. november 2011 Tja, noen sier at det hjelper å varme opp smokken litt i ett vannbad slik at den er kropstemperert slik som puppen... Kanskje det kan være verdt et forsøk? Ellers må jeg si at jeg har best erfaring med nuk smokkene selv... Det kan også være lurt å prøve en smokk i en størrelse større enn den hun egentlig skal ha. Noen babyer får nemlig ikke tak i de minste smokkene, men holder fint på de litt større. Lykke til!
Håpefull77 Skrevet 4. november 2011 #15 Skrevet 4. november 2011 min tok bare mam sine silikonsmukker til å begynne med. Så nå har vi fortsatt med de. Gått over til 6 mnd nå. Til å begynne med var det ikke alltid hun ville ha den når hun skulle sove, men det var så mye lettere å få henne til å sovne om hun tok smokken. En kollega av meg hjalp meg en gang og hun stimulerte sugerefleksen. Stryke henne på kinnet rett ved øret. Jeg lærte det på sykehuset for å få henne til å ta puppen, men tenkte ikke på at det kunne hjelpe for smokken også. Vet ikke om du den refleksen fungerer enda? Du kan jo kanskje prøve. Vi måtte også holde smokken i munnen hennes til å begynne med til hun fikk ordentlig tak. Så vi holdt smokken i munnen for å hjelpe. Min bruker kun smokken til soving. Om den detter ut nå så pleier hun å suge på dyna i stede.
Gjest MariRari Skrevet 5. november 2011 #16 Skrevet 5. november 2011 Jeg har samme erfaring som andre over her med MAM-smokkene til alle mine tre barn. To av de har ikke vært spesielt interessert i starten og jeg har derfor prøvd mange ulike typer, men har alltid endt opp med MAM som den de vil ha. Det er jo veldig greit også for den har de jo på alle dagligvarebutikker. En av de ville bare ha de mykeste (brune) i starten, men etterhvert gikk det fint med de blanke silikonsmokkene også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå