Gå til innhold

Erfaring med stripping?

Lilletrille91+ønske om søsken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 36+4 i dag, og var hos jordmor. Alt er fint, men er skikkelig plaga med bekkenet som da gjør at jeg ikke sover å har en del kraftige kynnere og magekramper. Mormunn min er veldig myk, men ellers er det lukket og låst der. Gutten min har liggi i sete til helga som var, da snudde han seg og nå er hode ned og festet. Da sa jordmoren min at om jeg kom tilbake neste uke, at ingenting hadde skjedd før det. Så ville ho prøve å strippe meg slik at det skjedde noe! ho unner meg virkelig å bli ferdig. hehe. Men så lurer jeg på om noen har erfaring med det? Kjenner jeg liksom ikke har trua på det, og belager meg på en god stund til med vondt :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble strippa sist, men da var jeg fire dager på overtid. Begynte å murre ikke lenge etterpå og så gikk vannet samme kveld.

Skrevet

Jeg ble også strippet på overtid sist, men det skjedde ingenting, og dagen etter ble jeg uansett satt i gang fordi ungen måtte ut, så vet ikke om det kunne hatt mer virkning enn det hadde.

Skrevet

Jordmor forsøkte å strippe meg da jeg var 1 dag på overtid, hun ville ikke forsøke før sa hun. Men livmoren lå så langt bak at hun knapt fikk tak i den, så hun klarte faktisk ikke å foreta denne strippingen... Hun bare kjente at den var der, og at der knapt var åpning.

I tillegg var det ubeskrivelig vondt, men jeg vet ikke om det bare er meg som har følt det slik, har ikke lest at andre synes det var spesielt vondt. Tror jm ble forskrekka over at det var så vondt for meg, for hun skulle ihvertfall ikke foreta flere forsøk på stripping sa hun!

Men det har vel hatt god effekt for flere, så kjør på.

Skrevet

Ble strippet fire dager på overtid, og vondt var det (i min oppfatning) - men det varer jo ikke så lenge.

Samme dag begynte murringene, og tidlig neste morgen startet fødselen.

Så kan jo hende at det var det som skulle til for meg - men på den annen side var jeg moden og hadde allerede 2-3 cm åpning, så det kan godt hende det ville ha skjedd på den måten uansett.

Skrevet

Har du født ja mk 73. Har vært så bekymret for deg! Er alt vel?

Skrevet

Titter innom fra 2. trimester....

Med mitt første barn ble jeg strippet (flere ganger), men da var jeg på overtid. Dette er vondt, men så lenge man håper på at det setter igang fødselen tåler man jo det meste.

Min erfaring er imidlertid at dette bare stresset kroppen min og førte til at fødselen ble LANG. Lå med stkere, hyppige rier i over ett døgn som ikke hadde effekt (ble ikke sendt hjem fra sykehuset fordi riene var så sterke).

Så denne gangen ønsker jeg ikke å førsøke noen "triks" for å få kroppen til å gå i fødsel. Når alt kommer til alt tror jeg det absolutt beste er at fødselen starter helt av seg selv.

Lykke til!

Skrevet

Ble strippet igår, kjente bare murringer på kvelden og idag har jeg litt sterke *menssmerter*, Og beklager detaljene, masse blodig slim :/

Skrevet

Jeg ble strippet av gyn på sykehuset fire dager før termin med nr to. Var ikke spesielt vondt, og fort gjort. Fikk masse maserier utover kvelden, første skikklige ri ca kl 3 om natten, prinsessen ble født halv ni om morgonen.

Jeg få ikke føde for store barn etter en tøff førstefødsel, så skulle uansett settes i gang på termin. Satser på at de har tenkt å strippe meg også denne gangen (har i grunnen hørt mangen flere skrekkhistorier om å bli satt i gang enn å bli strippet)

Skrevet

Ble strippet i uke 38. Mormunnen var avflatet og hadde 1 cm åpning. Skikkelig vondt. Men slimproppen gikk senere på kvelden og jeg fikk litt murringer. Etter dette var det rolig i flere dager før jeg igjen ble strippet. Da skjedde d heller ikke noe.

Hadde hele tiden på følelsen av at jeg ikke kom til å få egne rier og føde barnet ut "den veien". Noe som stemte. Endte med KS.

Skrevet

var forresten ikke like vondt andre gangen jeg ble strippet ;) kommer litt an på hvor hardt dem tar di!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...