mamman til 2 godjenter:) Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 hun er da 1 år og får 1 grøtmåltid på kvelden da hun får brødmat i bhg, men det virker som at hun er dritt lei grøt, enten så er det det eller så er hun så trøtt når hun får kvelds at hun ikke orker? har jo lyst til å få i henne litt kvelds da, men er det såååå viktig med denne grøten enda? Takker for svar
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Grøt er vel ikke det viktigste måltidet lenger vil jeg tro. Men har du prøvd en ny type grøt f.eks? Hatt oppi litt frukt etc.. Liam har hatt perioder hvor han har vært lei, men da har vi bare bytta til en annen grøt, han er 14 mnd nå og fortsatt en grøtelsker. Men det kan jo være tilfeldig også.
kinaputten Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 lager selv grøt til lillemann av lettkokte havregryn og grovbakstmel, blir kjempegodt, har i en smørklatt og evt litt rosiner og kanel, går ned på høykant han får grøt en gang pr dag
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 3. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. november 2011 Takk for svar jeg prøvde å lage hjemmelaget grøt med havregryn, det ble spyttet fort ut...hehe...ikke populært her men ja, kanskje prøve å bytte type, men det er vel som du første her skriver at grøten er kanskje ikke det viktigste måltidet lenger, vi får se, uansett, takk for svar
kinaputten Skrevet 3. november 2011 #5 Skrevet 3. november 2011 min liker ikke for mye havregryn, derfor drysser jeg bare litt i og har mest grovbakstmel, tror havregrynskonsistensen er litt for klissete og tykk for småtroll
Baby Bliss Skrevet 3. november 2011 #6 Skrevet 3. november 2011 Til kveldsmåltidet pleier jeg å helle kokende vann over lettkokte havregryn, vente til det har trekt godt inn og så moser jeg en halv banan oppi... for å få litt ekstra god smak har jeg på litt kanel også. Her er alt som smaker banan veldig populært!! Guttungen elsker det!
sillyfilly og Olivia Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Lager grøt til tusta innimellom når hun ikke vil ha mat. Blir 2 i Januar. Om hun spiser brødskive så kan du jo bare gi henne det. Er ikke såå viktig med grøt lengre nå. Prøv en annen type grøt evt. Vi lager sammalt hvete grøt. Tulla elsker det!
mammatetogansketette:)) Skrevet 4. november 2011 #8 Skrevet 4. november 2011 Så lenge de spiser (grovt!) brød ser ikke jeg heller problemet om de så kutter ut grøten helt når de er ett år (eller litt tidligere) Koker fremdeles grøt til vår snart tre-åring, og til henne på 14 mnd. Blir da havregrøt- noen ganger med litt annen mel i. Dette fordi de elsker grøt- og vi syns det er greit å ha litt avveksling fra brødskiva innimellom:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. november 2011 #9 Skrevet 4. november 2011 Her er hun også ganske grøtlei for tida, eller egentlig matlei generelt. Men yoghurt liker hun godt, så derfor pleier jeg å helle et tynt lag yoghurt på toppen av grøten, da går det litt lettere ned. Av og til skeier vi ut med litt kanel og smør istedet, evt fruktmos/ sviskemos. Prøver å opprettholde 1 grøtmåltid om dagen så lenge som mulig, siden det er anbefalt fram til 2 år pga jerninnholdet og hun ikke får i seg så mye kjøtt/ jern ellers.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 5. november 2011 #10 Skrevet 5. november 2011 Her spiser lille frøkena på snart 13 mnd to grøtmåltider om dagen. Dette litt fordi hun er blitt lei brødskive så derfor velger vi å gi to måltider med grøt:)
togutter-08og10 Skrevet 6. november 2011 #11 Skrevet 6. november 2011 ettåringen får fortsatt grøt to ganger i døgnet, gjene med litt babyfrukt til. Storebror spiste grøt til han var to år hvertfal. Mine gutter er ikke flinke til å drikke vann så derfor holder jeg på med grøt så lenge som mulig for å få inn nok veske.
bittelille_persille Skrevet 7. november 2011 #12 Skrevet 7. november 2011 Vi har ei på et og et halvt. Hun får havregrøt som frokost i barnehage og iblant som kveldsmat eller frokost hjemme. Hun er veldig glad i grøt, men vi prøver også å variere den litt og har igrunn gjort det siden hun begynte å få grøt. Vi har ofte i litt frukt. Noen ganger med litt smør i. Noen ganger med kanel. Alle går vel litt lei brødskive med brunost om de spiser det hver bidige dag? Det kan jo være det blir det samme med grøten? Våre havregrøtfavoritter: -Most banan og litt smør -Raspet eple (ha i mens det koker) og litt kanel -Most banan og litt lime- eller sitronsaft -bittelitt jordbær- eller bringebærsyltetøy -Raspet pære og litt kanel
Steget Skrevet 7. november 2011 #13 Skrevet 7. november 2011 Vi gir ikke grøt hver dag, gjorde det fram til hun ble lei. Nå får hun grøt i helgene og de dagene vi har litt enkel middag. Lager havregrøt med havrekli, solsikkefrø og sesamfrø i. Veldig godt, jeg spiser samme grøten selv! Pleier å ha oppi litt blåbær fra fryseren. Da blir grøten litt kaldere, og får så fin farge:) Hun er også glad i fullkornsgrøten fra Småfolk. Musligrøten fra Nestle spytter hun ut igjen, hun liker ikke de store kornbitene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå