Gå til innhold

HJELP! UL, ikke stimulert??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde UL i dag, på sprøytedag 9. Gyn så ikke noen tegn til at hormonene har stimulert meg, hun fant ikke eggstokkene engang ;( Skjønner ikke at det er mulig jeg.... (Må gå til gyn her hjemme, siden klinikken er 5 timer unna). Etter samtale med klinikken, skal jeg da ta sprøyter 3 ekstra dager og ha ny UL på mandag.

Mitt store spørsmål er: Er det håp for dette forsøket? Eller bør jeg forberede meg på en ny runde...? Noen som har lignende erfaringer?

Jeg har amh på 1, og siste forsøk modnet kun 1 egg -og fikk kun aih.

Har høyere doser denne gangen -menopur, puregon og i tillegg klexane. Håpet virkelig at dette skulle gå veien... Nå er jeg redd dette ikke kan ende bra, men det eneste klinikken sier er at vi prøver noen dager til og krysser fingrene. Jeg derimot, er vel hva man kan kalle et emosjonelt vrak nå.

Håper noen der ute har tanker og erfaringer de vil dele......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.

skjønner godt at du blir frustrert.. men tre dager ekstra paa sprøyter kan gjøre susen :)

har desverre ikke lignende erfaring, for jeg har produsert egg hver gang... men forsøk nr 2 fikk jeg sprøyter en dag lenger enn paa forsøk nr 1, og det resulterte i dobbelt saa mange egg ut ga ng nr 2 som gang nr 1...

Ikke noe hyggelig beskjed for deg da :( men ikke mist haapet! For det er haapet som holder oss alle oppe ... haapet om at det ene egget skal klaffe og at vi skal faa en liten baby!

Skrevet

Tuuuuuuusen takk for svar! ..og det gjorde meg faktisk et hakk mer positiv.. Får håpe de ekstra sprøytene utgjør et mirakel!

Stor klem fra

Skrevet

Hei!

Jeg hører egentlig ikke til her inne, men er inne og leser litt i ny og ne.

Ifm at jeg ble gravid m mitt andre barn, var jeg heller ikke stimulert noe særlig på dag 9. Legen så ikke at folliklene var noe særlig utviklet. Hadde da stått på 150 IE. Legen doblet dosen og etter to ul til, ca dag 17 var det store nok follikler. Fikk tatt ut ca 7 egg (husker ikke eksakt) hvorav 4 ble befruktet. Første innsetting gav ikke resultater, men vi lyktes m andre innsetting (fryseforsøk) Resultatet ble en flott gutt som snart fyller to år!

Lykke til!!:)

Skrevet

Åååå, takk for at du delte historien din med meg! Håper inderlig at det dukker opp noen egg her de siste dagene også.. Du ga meg håp!

Glad på dine vegne! Og takk for lykkeønsket :)

Skrevet

Hei Fru Fomle.

Er det noe jeg har lært av dette AIH/IVF-sirkuset i 2,5 år, så er det at uansett hvordan ting ser ut, er ikke noen garanti for hva som blir. Noen får ut få egg, enda færre blir befruktet, og de har gjerne bare ett igjen til innsett. Men det var det egget de trengte, og de blir gravide og får barn. Og så har du sånne som meg, som responerte perfekt på medisin, fikk ut 7 egg, seks ble befruktet, fem på frys, alle overlevde opptining, alle var særdeles vakre embryo, ble gravid to ganger + pluss en kjemisk, men ingen baby i sikte enn så lenge. Og det var bare første forsøk, er glad jeg har en pause før vi skal på neste runde i karusellen.

Jeg vet det er vanskelig å ikke stresse med det, men det er andre som lykkes med lave amh-verdier. Jeg synes det er merkelig at ikke gynekologen fant eggstokkene dine i det hele tatt. På Rikshospitalet finner de dem hver gang, også når jeg har fryseforsøk og går på Progynova for å hindre at jeg produserer egne folikler. Håper du får en positiv overraskelse på mandag, og at det var gynekologen som ikke så godt nok etter :-) Og som de andre sier, noen dager ekstra med sprøyter kan gjøre underverker.

Husk at det uansett bare er ett bra egg som trengs. Lykke til.

Skrevet

Hei Lillie Vanillie!

Takk for at du så dette innlegget, og ikke minst; TAKK for at du svarte :)

Jeg synes også at det var rart at gyn ikke så eggstokkene, det har aldri skjedd meg før -og jeg har tatt nooooen UL nå......

Håper de blir sett og at det er noen egg der på neste UL, ser i øyeblikket ikke ut som jeg får tid før tirsdag. Men synes det var merkelig jeg også, ja.

Så leit å høre at du ikke har lykkes, vil ønske deg LYKKE TIL.

Takk for gode råd :)

Stor klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...