Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ha kynnere tidlig i svangerskapet? jeg er 13 uker på vei i morgen og lurer på om det er kynnere jeg har hatt de siste dagene. men mener det er for tidlig? jeg jobber med småbarn i barnehage, og i de siste dagene har det knytet seg i magen og den har blitt helt stram når jeg løfter barn. vondt og ubehagelig.

har også hatt en del vondt i høyre side av magen. hadde kynnere i mitt forrige svangerskap, men det var ikke før helt på slutten. litt vanskelig å huske hvordan de føltes da det er tre år siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var plaget med kynnere helt på slutten av svangerskap 1, rundt uke 24 på svangerskap 2 og som deg rundt uke 12-14 med nr 3, så jeg gruer meg litt nu som jeg er gravid med nr 4 at kynnerene er noe jeg må ha igjennom hele svangerskapet.

Har du tilgang på badekar? Jeg lærte i forrige svangerskap at karbad når kynnerene var som værst hjalp meg veldig. Så jeg er klar til å gå i krig mot kynnerene denne gangen ;) Ellers varmeflaske og annet som får musklene til å slappe av ;)

Skrevet

da er det sikkert ikke innbilning fra min side da. godt å vite det:) men uff, så ubehagelig:( nei har ikke badekar desverre. skulle gjerne ha hatt det i disse dager ja. men har varmeflaske jeg kan bruke. problemet er bare den at jeg kun får kynnere på jobb. å siden jeg har en aktiv jobb, så er det vanskelig for meg å sette meg ned for å ta en pust i bakken. kan det være skadelig med kynnere så tidlig? tenker da siden de kommer når jeg løfter å går mye på jobb. blir jo litt bekymra da veit du:)

Skrevet

Jeg fikk også kynnere tidlig forrige gang jeg var gravid. Var som stikkende smerter på den ene siden og magen trakk seg sammen. Det skjedde om jeg stresset, var sliten, ofte når jeg var ute og gikk. Måtte alltid stoppe opp til det gikk over. Tror det er viktig å ta det med ro når det skjer, men ellers er det ikke så farlig. Jeg snakket med jordmoren om det da, uten at hun ble bekymret i hvert fall. Og sønnen min er frisk og fin i dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...