***tullemor*** Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Gullet vårt på snart 8 uker har siden dag 1 bare villet sove med hodet litt til høyre. Dette ha resultert i at han er tydelig skev / flat på høyre siden bak. Vi ha forsøkt alle triks, snudd senga, snur på hodet når han sover, men han vrir det rast tilbake igjen. På 6ukers kontrollen sa helsesøster at hun kjente ingen låsing eller stivhet i nakken men siden han hadde favorittside og var blitt såpass skev ville hun henvise til fysioterapaut.. Men så kom vi inn til legen og han bagatelliserte det og sa det kjentes bra ut og at skevheten gikk seg til når han begynte bevege seg mere. Altså bare blåste av å skulle henvise til fysiot. Det var ikke nødvendig.. Jaja da er det vel ikke det?? Noen med erfaring...? Tenker at når han har blitt såpass skev er det vel vanskelig om det retter seg helt opp igjen...??
pip pip Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Vi hadde samme problem med vesla vår. Hun er litt over 1,5 år nå og vi kan fortsatt se at hun er litt skjeiv Du kan prøve oseopati. Det er sikkert ikke oe låsning der, men hvis du føler at du har lyst til å sjekke det, så skader ikke det Det er veldig mange som tar med spedbarn til osteopater, de kan rette på spenninger som kan ha oppstått under fødselen. Husker en venninne av meg gjorde det. Nå er ikke det helt det samme, men osteopaten kunne kjenne en liten spenning i magen og da han løsnet på den ble fordøyelsen mye bedre
Ellois Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Når han er så skjev og helsesøster også bemerket det, hadde jeg insistert på å få komme til fysioterapaut, jeg. Og hoppet bukk over han barnelegen. Noe skjevhet vil nok rette seg opp på egenhånd. Men er de veldig skjeve og glad i favorittsiden sin, er det lurt å ta tak i det så tidlig som mulig så det ikke hemmer han senere. Vår gutt har også en favorittside og på 6-ukers kontrollen påpekte de det, både helsesøster og barnelege. Og henviste til fysio. Det var ikke alvorlige greier, foreløpig. Men kunne utvikle seg til det. Nå har vi gått til fysio regelmessig i halvannen måned, pluss gjort hjemmeøvelser, og han begynner omsider å bli bedre. Han snur seg til begge sider og sover på begge, men har fortsatt den favorittsiden innemellom. Han er 3 måneder nå og fysioterapauten sa at hvis vi ikke hadde tatt tak i det nå, kunne det blitt problemer når han skal begynne å snu seg rundt. At han simpelthen ikke får til, fordi han er skjev. Skjevheten i nakke/hode forplanter seg jo nedover hele kroppen. (Noe jeg overhodet ikke hadde tenkt på.) De ligger liksom mer i bue med kroppen, istedet for rett og avslappet. Når de da skal begynne å snu seg kan det hende de rett og slett ikke får til, slik de vil, når de vil. Og det kan bli mye gråt og frustrasjon ut av det. Uten at foreldrene skjønner hvorfor eller ser sammenhengen. Så jeg ville absolutt fått meg en time hos fysio, hadde jeg vært deg. Lykke til!
Tia79 - ♥prinsesse♥ 23.07.11 Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 Ring en manuellterapeut og få time. Det er en fysioterapeut med videreutdanning. Du trenger ikke henvisning for å få time, og så er det gratis for barn ) Da vil du iallefall få bekreftet/ avkreftet om det er låsning eller ikke som gjør at han har en favorittside.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå