Gå til innhold

Hvorfor er det sånn at mensen forsvinner når en drikker alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever det hver gang jeg drikker mens jeg har mensen. Så fort promillen er i blodet, så forsvinner blødningen. Den kommer normalt igjen dagen etter.

Trodde alkohol økte blødningstendensen, så dette er helt merkelig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri opplevd dette selv, blør akkurat som før, så aner ikke hva som skjer med deg. Men er vel fint det vel? :-)

Skrevet

dette har jeg også lurt på, skjer alltid med meg og:) hehe

Skrevet

Det har jeg aldri opplevd, så rart! Men så praktisk :-) Å du har helt rett, alkohol skal egentlig øke blødningstendensen. Jeg jobber på legekontor, og har mange pasienter som kommer regelmessig for å måle INR (hvor raskt blodet koagulerer). Det merkes på prøvesvarene når disse pasientene har kost seg på ferie eller fest :-) Da er blødningstendensen nesten utelukkende økt.

Skrevet

Det samme skjer med meg :) er jo egentlig litt godt da :)men vet heller ikke hvorfor det skjer..

Skrevet

Når jeg tenker meg om , så skal vel ikke blødningstendense ha noe å si for mensturasjonen. Det er vel ikke akkurat et åpent sår som blør, det er jo bare livmoren som kvitter seg med det som potensielt skulle blitt en morkake...? Noe av forutsetningene for at mensturasjonsblodet skal komme seg ut, er jo at livmoren trekker seg sammen og "jobber" det ut. Kanskje alkohol virker noe muskelavslappende, og at "jobbingen" til livmoren avtar...? Kun en teori :-)

• 5 år senere...
Skrevet

Det samme skjer med meg, men dagen derpå får jeg gjerne en boosterblødning. Altså at jeg blør litt ekstra mye. Virker nesten som om livmora skal ta igjen det tapte. Artig fenomen.

Anonymous poster hash: e6884...5b4

Skrevet

Har jeg aldri tenkt over egentlig. Skal ikke påstå noe som helst, leenge siden jeg har hatt mens, husker faktisk ikke 😂

Anonymous poster hash: 5602a...386

Skrevet

Det samme skjer med meg, men dagen derpå får jeg gjerne en boosterblødning. Altså at jeg blør litt ekstra mye. Virker nesten som om livmora skal ta igjen det tapte. Artig fenomen.

Anonymous poster hash: e6884...5b4

Skjer med meg også 😂 Men man flyr oftere på do da

Anonymous poster hash: a4aea...688

Skrevet

Har også lurt på det. Mensen bare stopper opp, og kommer tilbake dagen derpå. Synes det er veldig kjekt da :)

Anonymous poster hash: 8cdf1...112

Skrevet

Jeg har aldri mistet mensen av å drikke :(

Anonymous poster hash: b4a5e...4a3

Skrevet

Jeg har aldri mistet mensen av å drikke :(

Anonymous poster hash: b4a5e...4a3

Da må du ta ett par glass vin til 😅

Anonymous poster hash: a4aea...688

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...