Gå til innhold

Dere som bruker Cerazette minipiller...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom til å nettopp se at jeg i går hadde startet i feil ende på den ene rekka på brettet. Hvis dere forstår hva jeg mener. Det er jo sånne piler på brettet, også har jeg da begynt i motsatt retning på den ene rekka. er det flere en meg som har gjort dette før, og har det noe betydning? alle pillene er vel like?

føler dette er toppen av teit spørsmål, men med en 12 uker gammel gutt, så er det fint å ikke bli gravid igjen helt enda:)

flau :P

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, alle pillene skal være like. Har selv bl.a begynt på nytt brett før det første var helt tomt, og slik heller ikke tatt dem i helt "rett rekkefølge". Men det spiller ingen rolle, like mye virkestoff i alle tablettene:) Så du skal være bra beskyttet!

Skrevet

Man skal tømme hele brettet og så starte på nytt uten opphold? Stemmer det?

Skrevet

Ja, men alle pillene er jo like, så bare du tar en pille hver dag UTEN pillefrie dager, spiller det ingen rolle hvilket brett du tar tabletten fra, eller hvilken tablett i rekken du tar!

Skrevet

Jeg har begynt på disse selv og kan bekrefte at alle er like (ifg min lege). Jeg har dog et oppfølgingsspørsmål; når får man mensen? I og med at det ikke er pillefri uke er jo det umulig å vite - eller vil den komme regelmessig som når man ikke går på prevensjon? Har jo ikke fått mensen tilbake etter fødselen enda så ikke lett å vite det der...

Skrevet

Jeg hentet nettopp en pakke på apoteket og dama bak skranken sa at det ikke er sikkert man får mensen i det hele tatt og at det var kjekt å vite, og det er det jo... he he. Men hun sa også at noen kunne oppleve småblødninger og at noen få opplevde store blødninger. Jeg forstod det ihvertfall slik at man ikke får regelmessig mens med disse.

Annonse

Skrevet

Jeg fikk mensen 15 oktober og begynte da på Cerazette, har da blødd siden.............. utrolig kjedelig. Er det noen flere som opplever det?

Fikk litt over normal mens, så masse småblødninger, også fikk jeg en litt mindre enn vanlig mens 14 dager etter mensen igjen. Så fortsetter dette er det jo ikke noe vits i å gå på pillen!

Men det er første pillen jeg ikke opplever migrene, humørsvinginger og masse matlyst av. Og blir jeg kvitt mensen helt er jo det en kjempebonus. Det er derfor jeg ikke har gitt opp enda.

Skrevet

Jeg fikk blødninger dagen etter jeg begynte på pillen og har hatt det siden. Jeg er nå ferdig med første brett. Hvis det fortsetter slik så går pille esken i søpla...

Skrevet

Jeg begynte med cerazette 6 uker etter fødsel og fikk en kjempestor blødning som varte i ca 10 dager (kjempegøy når man akkurat har kvittet seg med renselsen...) men siden har jeg ikke sett en dråpe blod:) Nå er jenta mi 7,5 mnd.

Brukte cerazette etter sist fødsel også og fikk ikke blødning igjen før 10 mnd etter fødsel.

Skrevet

hadde en del småblødninger i starten, men etter det fikk jeg kun 1 blødning i halvåret eller sjeldnere. Og med en gang jeg sluttet fikk jeg mens og ble gravid. Så jeg var veldig glad i disse, men skjønner at det er plagsomt om man blør ofte...

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Alle pillene inneholder det samme ja, så det er akkurat det samme hvilken pille man tar :) Og ja, man skal ta en pille hver eneste dag, uten opphold.

Her sluttet jeg med ammingen når Muffin var 6 mnd, så skal komme meg over på vanlige p-piller så fort som mulig. Har nemlig lest om mange her inne som har blitt gravide mens de gikk på Cerazette :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...