LilleMy08 Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Har fått losec til mini, men er litt usikker på hvordan man best gir det til de små. Er piller som skal løses opp i vann. Hvordan gjør dere det? Mini er 4 mnd og får kun mm. Noen med gode tips?
Kanutten83 Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Kjøp engangssprøyter på apoteket og gi den oppløste blandingen med de:)
LilleMy08 Skrevet 4. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. november 2011 Synes alle kornene fra pillen blir liggende igjen i sprøyta :-( og disse er vel viktige å få i henne. Noen tips?
Kanutten83 Skrevet 4. november 2011 #4 Skrevet 4. november 2011 Har du prøvd å fylle sprøyta med vann etterpå, og gi henne "vannet"? Da pleier mesteparten av kornene å bli med:) Eller så kan du ta ut den presseren slik at du kan helle litt vann i selve sprøyta og det på en t-skje og se om hun tar det:)
Lillegull2008&2010 Skrevet 4. november 2011 #5 Skrevet 4. november 2011 går det ikke an å gi henne et lite glass da? type uringlass eller medisinglass? vet nå iallefall at begge mine to små fikk et par doser mme på sykehuset når de ble født fordi melka kom seint.. og det gikk iallefall fint å mate de med et slikt glass..
Lillegull2008&2010 Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 min kar begynte å få losec når han var 11 mnd forresten, så da delte vi tabletten i 3 og ga i fruktmos..
Topo Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Jeg bruker engangssprøyter 5ml, gir litt av gangen og vender sprøyten for hver gang og trekker gjerne stempelet litt tilbake innimellom.
LilleMy08 Skrevet 4. november 2011 Forfatter #8 Skrevet 4. november 2011 Takk for mange gode tips! Får prøve igjen i morgen
Herlig Skrevet 5. november 2011 #9 Skrevet 5. november 2011 Hadde samme problem - fikk Nexium dosepulver i stedet som jeg ga på flaske. Ble redningen her ;-) Hun var 5 måneder da hun startet på Nexium.
LilleMy08 Skrevet 6. november 2011 Forfatter #10 Skrevet 6. november 2011 Da har jeg forsøkt ulike teknikker med engangssprøyter, men sliter med at hun spytter ut en del igjen. Litt usikker på hvor mye som går ned og hvor mye hun spytter ut igjen. Er vel viktig at de får i seg alt? Noen tips??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå