Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er det? Jeg har holdt på siden januar i år. Har til nå hatt 3 stk AIH hvor jeg ble gravid på 3. forsøket. Dette endte i en ex.u..... snufs.... Har hatt et ferskforsøk med negativ restultat 3 oktober. Tenkte at det kunne klaffe siden jeg ble gravid med AIH, men den gang ei. Noen som vet oddsen for å lykkes med IVF når en nesten har klart å treffe blink tidligere?

Jeg skal nå ha et fryseforsøk, men venter på mensen...... laaaang syklus denne gangen, jeg som alltid har 28 dagers syklus.Er ikke veldig motivert for dette fryseforsøket ettersom jeg har kun ETT egg på frys..... Nooooen som vet sjansen for å lykkes? Finnes det noen reell sjanse i det hele tatt?

Venter ultåmodig hele tiden. Vente på positiv test, vente på negativ test, vente på mensen, vente, vente, vente....... Skulle ønske jeg var TÅLMODIG!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tålmodighet er noe vi skulle fått resept på syntes jeg..for det blir mye venting og frustrasjon...

Hvor stor prosent som lykkes vet jeg ikke...

Jeg har selv holdt på siden sensommeren i fjor,og jeg har hatt 7 innsett...

Jeg har nå valgt å ta en lang pause fra medisiner og prøving,det er en stor påkjenning for kropp og sjel dette der:-(

Vi får satse på at en dag får vi lønn for strevet:-)))

Skrevet

heisann :)

Jeg tenker som saa at har man lykkes før (evt sa,ma, ex.u , bo osv) saa tror jeg det KUN handler om hvor mange forsøk man maa ha for aa lykkes...

Jeg har selv hatt en ex.u, og den sitter godt i minnet enda, selv om det var i april 2009. Jeg var jo saa lykkelig for at jeg endelig var blitt gravid, og lykken ble revet bort i en dramatisk avslutning med operasjon og det hele... jeg mistet min høyre eggleder i operasjonen, og jeg mistet nok ogsaa en del av meg selv den dagen...

Syklussen ble forlenget... hadde alltid 28 dager før ex.u ( aldri et avvik) etter ex.u.har det variert litt, men ikke en syklus paa under 34 dager... det ligger ca stabilt paa 35 dager da...

kroppen trenger aa hente seg inn igjen, saa det kan vaere derfor det ikke klaffet paa ferskforsøket ditt naa...

et egg kan jo fint overleve tining da... det maa du liksom bare vente paa for aa se....

skjønner godt at du er lei deg... det er mye venting, og en del skuffelser, og sorg og misunnelse i dette...

anyways... følte jeg maate dele litt av min historie.. og jeg tror at naar det har klaffet en gang, saa viser jo det at man kan klare det!

Skrevet

Jeg er enig med Adine - har man vært gravid, så tror jeg også det kun handler om tid. I hvert fall håper jeg det kan berolige deg litt å tenke på at kroppen har klart det en gang før! Jeg hadde en ex.u for mange år siden, da var jeg blitt gravid på naturlig måte. Etter det "funka" det bare ikke og vi tenkte at det var bare flaks som gjorde at vi fikk det til da, og nå skulle vi aldre oppleve det igjen og ei heller få barn. Etter noen år hvor vi innså at vi måtte ty til hjelp kom vi igang med IVF. På første frysforsøk gikk det og vi fikk en sønn:-)

Etter noen år gikk vi i gang med nye forsøk, ettersom vi ikke fikk det til på naturlig måte denne gangen heller. Har vært gjennom flere forsøk, og blitt gravid på et ferskforsøk hvor jeg mistet tidlig. Men så ble jeg gravid på et ferskforsøk da egget var skikkelig "dårlig" (jeg har vanligvis fått satt inn fine egg og hatt mange egg, men denne gangen klarte bare dette ene å klare seg og det var bra nok til å bli satt inn ettersom de ikke hadde noen å velge mellom, men det var også bare det).

Ikke så mye news i det jeg skriver egentlig, bare at det er ikke helt til å ble klok på dette.

Håper dere virkelig lykkes jenter! Prøv å gjør hyggelige ting mens dere er i prosessen så dere ikke føler at dere mister mange måneder og år mens dere holder på med dette... Lettere sagt enn gjort kanskje;-O

Skrevet

Adine, takk for at du delte din historie med meg. Kjente jeg ble litt mer optimistisk igjen.

Jeg ble opr for ex.u i slutten av mai, i begynnelsen av august var startet jeg på hormoner igjen for ivf. Ble satt på lav startdose menopur og gikk lenge på hormoner. Fikk ut 8 egg hvorav 7 ble befruktet, men bare to som klarte seg videre. Et av disse ligge i frysen.Håper jeg lykkes en dag og blir mamma.Og satser på det var for kort tid siden operasjonen og for lang tid på hormoner som var utslagsgivende for negativ test.

Lykke til med rugingen på dine to gullegg. Håper på positivt test for deg.

Jeg får bli ferdig med dette fryseforsøket og satser med godtro på neste ferskforsøk.

Skrevet

Oskarsen, der satte du ord på hvordan jeg føler det. Føles som om livet passerer mens jeg er opptatt på annet hold. Er nok viktig som du sier at man må gjøre noe hyggelig midt i alt dette. Godt å høre at noen lykkes på denne kronglete veien mot ønskebarn. Håper jeg får oppleve det også. Jeg prøver å tenke at kroppen har klart det før, men er redd for at det var den ene gangen jeg skulle oppleve positiv test. Men takk for oppmuntring! Setter stor pris på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...