Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest flere steder at enkelte her inne bruker Udo's Choice olje i maten til de små og at den er bra. Men, hvilken bruker dere? Har søkt litt på nettbutikker og ser at det er flere typer.

Regner med det er Udo's 3-6-9 Blend eller Udo's DHA 3-6-9 Blend? Må innrømme at jeg ikke helt klarer å se de store forskjellene på disse forskjellige, så tenkte det er enklere og spørre dere som bruker oljen hvilken dere anbefaler. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar. Jeg har sett på iherb.com på de typene som er der, og der er det en hel haug å velge i. Ser at ingen av dem heter noe med optimal, så ikke helt enkelt å være sikker da men. Får kanskje bare satse på at det er den som ser ut til å være den "vanlige". :-)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen. Ser den kommer inn igjen neste helg, så da kan jeg bestille den da. :-)

Skrevet

Hei

Jeg tar Udos selv som omega3 tilskudd (er vegetarianer). Bruker den "vanlige" man får kjøpt på helsekosten.

Lurer på: nå som weegirl har blitt 4 uker skal man jo begynne med omega og vitamin d (vil ikke gi tran). Noen som har peil på hvor mye Udos jeg bør gi henne per dag?

Skrevet

weegirl,

Har sittet og søkt litt på nettet nå, og fant f.eks. dette utsagnet hos Rebecca Persson: Udo’s Oil er en blandingsolie, som blandt andet indeholder sesamolie. Jeg anbefaler først sesamolie til babyer fra 8 måneder, da sesam kan være allergent. (http://rebeccapersson.com/2011/09/fredagsbrevkassen-uge-35/)

Fant dette på Udo's egen side:

(http://www.udoerasmus.com/FAQ/FAQ2_en.htm)

How much of your oil blend should we give to children?

Administer the oil in proportion to weight. If you weigh 100 pounds and use 2 tablespoons each day to get soft, velvety skin, a 10 pound child should take about 1/10th as much as you. However, because children are more metabolically active than grown-ups, they may need a little more oil than is proportional to their weight.

An approximation of the amount may also be calculated by giving one teaspoon (5 ml) of the oil per each 7 kg (15 lb.) of body weight. A child of 7 kg would take one teaspoon per day, whereas a man of 70 kg would use 10 teaspoons (50ml) per day.

Det siste svaret er vel det mest fornuftige der. Men ut i fra det Rebecca Persson skriver, så kan det være en ide å sjekke litt nærmere ang. allergier høres det ut som. Min mini er 9 mnd, så her er jeg ikke så bekymret for akkurat det. :-)

Skrevet

Takk Busybee :) Skal sjekke vedr sesamolje ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...