Gå til innhold

Første kotroll idag, starter på uke 13

Anbefalte innlegg

Men legen ville ikkje høre etter hjertelyd? Sa det var for tidlig. Mistet tidligere i år, så synest det er skummelt å måtte vente til ca uke 18:/ noen andre som har ventet så lenge på å høre liv? Hadde gledet mej såå til å føle meg trygg og fortelle foreldra våres:/

Fortsetter under...

hmmm da jeg var til andre kontroll i uke 12 så fikk vi høre hjertelyd for første gang, Jordmor sa først at vi ikke måtte ha for høye forhåpninger om og høre noe ettersom hun trodde det var litt fortidlig for og høre noe, og at vi ikke eventuellt skulle bli bekymret. Jeg vet det er litt forskjellig hvordan de gjør det på de forskjellige legekontorene, men det er jo veldig kjedelig om du må vente til uke 18:/ ! skjønner at det blir lenge og vente.

I forrige svangerskap fikk jeg overtalt legen min til å lytte etter hjertelyden i uke 14. Han sa at han ikke pleide å gjøre det før etter ul, fordi man ikke alltid finner den. Nå var jeg på min første kontroll forrike uke, 12 + 4, og legen kjente ikke engang etter livmora. Jeg kjøpte meg en doppler og fant lyden selv. Kommer ikke til å bruke den så mye tror jeg, men ble betrygget når vi hørte slag på ca 160 i min.

Meldte meg på forskning på st. olavs om svangerskapsforgiftning, så på onsdag skal jeg på UL og håpe på å se noe :) Var såå lang ventetid på privat UL, og greit å få sjekket om man er i risiko får å få dette også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...