Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Har i dag vært på overtidskontroll, og legen kunne få godt og vel 2 fingre inn i livmorhalsen. Vil det si at jeg har 2 cm åpning?
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Spørs vel på legens fingre det da;)
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 jordmora mi fikk inn 2 fingre å det var 1 cm
Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 3. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2011 Da må hun ha ekstremt små fingre.....Jaja, er vel ikke så nøye hvor mange cm jeg er, ingen unge kommet ennå.
MammaSprett Skrevet 4. november 2011 #6 Skrevet 4. november 2011 Hehe . mener ikke å le... Men skal de putte inn alle 10 fingrene når det er full åpning da? Jeg tror ikke det er antall fingre som bestemmer antall cm. Jeg var på kontroll denne uken. Gynekologen fikk inn en finger, og kjente på hodet til barnet. Han sa da at det var ca 1 cm. Men vil jo tro at når de da får inn 2 fingre så er de enten samlet eller de spriker med de. Utifra erfaring sier de da hvor mye åpningen er på. De kan jo liksom ikke putte inn alle fingrene til slutt? Men som du sier - det er jo ikke så viktig på cm da. Du vet jo iallefall at åpningen er der. Med andre ord så kan du jo innen noen uker forvente deg en liten skatt ;-) Lykke til!
GundaLaBunda Skrevet 4. november 2011 #7 Skrevet 4. november 2011 Hehehe. Jeg var på kontroll på sykehuset. Da var det en mannlig lege med heeelt gjennomsnittlige hender som sjekka....hehehe...3 cm hadde jeg visst da
Tindretingen Skrevet 4. november 2011 #8 Skrevet 4. november 2011 I følge JM på AHUS måles cm i hvor stor avstanden er mellom tommelen og pekefingeren - altså hvor langt ut de klarer å få dem når de har puttet dem inn i rattata. ;o)
MammaSprett Skrevet 4. november 2011 #9 Skrevet 4. november 2011 Var hos gynekologen nå i stad - han sa at en finger inn er ca 1 cm. For det var det han målte hos meg ;-) Er det større åpning bruker han pekefinger og langefinger. Når han spriker med de kan han måle opp til ca 7 - 8 cm. Men han pleier å kjenne etter den kanten som er rundt åpningen (åpningen inni altså). Når han kjenner at det er ca 1 cm rundt kanten før "veggen" er det ca 8 cm. Og så er det jo 10 cm når han ikke kjenner noen kant ;-) Så vet vi det ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå