Gå til innhold

Vekstestimering

gutt på 2, jente i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært på UL i dag for å se hvor stor lille snuppa er. Hadde 3.gradsruptur forrige fødsel og har etter mye om og men bestemt meg for å føde vaginalt igjen. Men skulle ha vekstestimering i dag for å se at ikke hun er kjempestor for da hadde jeg ikke fått lov å føde. Var superspent, men følte egentlig på meg at hun ikke var noe spes stor. Hun ble målt til å være ca 2750 g nå, dvs ca 3700 g dersom jeg går til termin (er 36+4). Så er jo egentlig helt perfekt:). Flere som har vært til vekststimering på denne tiden, og evnt erfaringer med at det stemmer for hvor stort barnet egentlig er? Har hørt så mye om at disse etimeringene ikke er helt til å stole på.

Hvertfall så var alt veldig bra med snuppa vår, en veldig aktiv jente. Tok også sparketest og hjertelyd over tid, og alt var i skjønneste orden. Det var veldig deilig å høre:)

Legen skjekket også åpning (1 cm) og lengden på livmorhalsen (2 cm). Etter dette har det kommet ganske mye rosa blodtilblandet slim på papiret. Slimproppen? Eller bare irritasjon fordi legen har "holdt på" der nede? (hun strippet meg ikke, bare skjekket). Noen erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på d i dag og lille gutten her ble målt til og veie rundt 3600 ved fødsel:) han lå 6% over hva gjorde prinsessa di?=)

har hørt mye forskjellig på om d stemmer men vi får håpe på at d stemmer:)

Skrevet

Jeg håper virkelig at vekstestimeringen ikke stemmer bestandig. Fikk i går vite at nurket ligger 19%(!!!!!) over gjennomsnittet. Er 36+4 og nurket veier allerede 3300g. Oh holy shit!!!!

Skrevet

nei jeg er veldig usikker på det selv har hørt myye forskjellig. håper de heller tar ofte feil oppover om u skjønner enn nedover. håper de kommer ut litt mindre enn d de måler de til å bli:)

Skrevet

Lille blå ble estimert til å være 19% over gjennomsnittet den gang, rundt 4100-4200 gr ved termin trodde de han kom til å være.

5 dager før termin kom han, og veide 4070 gr! :D Er helt imponert over hvor rett vekstestimeringen ble på han. For han kunne lett ha blitt både 30 og 130 gr tyngre ved selve termindatoen ;)

Var på ultralyd med lille rosa her en dag, og hun ble målt til å være 1% over gjennomsnittet.. Så om hun fortsetter å vokse i det tempoet hun gjør nå frem mot termin, trodde jordmor hun kom til å være ca 3600 gr ved termin :) Så det blir jo spennende å se når den tid kommer..

Skrevet

estimering??? er dette noe alle kan få?? lille meg fikk en jente på 4400...var en tøff fødsel, med en del komplikasjoner. jeg har panikk for at barnet nå skal bli like stort. men på kurven ligger det helt perfekt.

så ble veldig nyskjerrig nå:)

Skrevet

Hvor lang var gutten din nellik ? :)

Skrevet

Om du har har hatt en tøff fødsel og født barn over 4500 gr får man oppfølging med vekstkontroller. Har du snakket med jm om dette ?

Skrevet

Jeg fikk totalruptur ved første fødsel. Da jeg skulle ha mitt andre barn, fikk jeg derfor vektestimering annenhver uke fra uke 34.

I uke 38 antok de han kom til å bli 3300 ved termin. Det stemte helt! Han veide 3360 da han kom.

Jeg valgte forøvrig å bli satt i gang ved termin, så han ikke skulle bli større. Fødselen var intens, men varte bare 2,5 time, så jeg er meget fornøyd med valget. Revnet ikke heller. Kommer til å velge nøyaktig samme fremgangsmåte ved neste fødsel!

Skrevet

Var på vekstestimering da jeg var ca 37 uker på vei. Han ble beregnet til +34% og ville bli nærmere 5 kg til termin. Han ble født 41+4 og var 4695g. Så d stemte ganske bra her :)

Hvor mye slim var d som kom? Slimproppen min var brunaktig og kjempeekkel! Ikke til å ta feil av. Den gikk etter første stripping her, men hadde blodtilblandet slim etter andre gangen jeg ble strippet og litt etter hver gang di "røsket" inni der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...