SiljeEjlis Skrevet 3. november 2011 #1 Skrevet 3. november 2011 Dro på ultralyd forige uke, og der så de ikke noe, fikk blodprøve mandag og onsdag da forige uke og det steg fra 605 til 753 og så ringer legen min meg for 2 dager siden og sier han syns det var lite og vil ha en blodprøve til fordi han frykter SA, og at det har vært dødt da over 1 uke. Ny blodprøve igår viste HCG på 1600 og nå var ikke legen til stede så ringte til fastlegen min og de syns stigningen var fin, og at jeg ikke burde bekymre meg, (gikk på privat klinikk tidligere) fortalte også de hos fastlegen at jeg hadde brunutflod lignende som kom men det var også helt normalt, pga hormoner og slimhinner osv skulle ikke bekymre meg med mindre det kom friskt og mye blod og masse smerter? HVA tror dere har skjedd? Bør jeg høre på fastlege eller privatlege?
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. november 2011 #2 Skrevet 3. november 2011 Hvor langt er du egentlig på vei da?
Lillababy Skrevet 3. november 2011 #3 Skrevet 3. november 2011 Kjære deg! Syns det var ekkelt med den utfloden. Eg har sjølv hatt ein ma i veke 9,5 og då var hcgen stigande. Så eg ville ikkje stolt på hcg, men på ultralyd. Sjå om du kan få ta ein ny om nokre dagar. Masse lykke til, håpar alt er i orden og det er det gode muligheter for, men ville aldri ha slått meg til ro med hcg-test.
Lillababy Skrevet 3. november 2011 #4 Skrevet 3. november 2011 ved intakt svangerskap skal hcgen dobla seg kvar anna dag. Eg veit ikkje kor lenge det gjekk sidan forrige målinga, men viss det var stigning på ei veke ville eg iallefall vore bekymra. Desverre... La oss høyra koss det går. Lykke til!
SiljeEjlis Skrevet 3. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 3. november 2011 Jeg trodde jeg var 8 uker, legen mente jeg bare var 4-5uker. (nå 5-6uker) Har hatt 2 SA er og 1 MA tidligere og da har jeg sitti lenka til 2 med store blødninger i minst 1 uke, dette er bare sånn som kommer på papiret innimellom.. Skal bestille UL så fort lønninga kommer inn, men har også kontroll 23 nov. Og har ikke fått snakka med han hos privatklinikken etter at denne prøven, siden han ikke er tilbake på jobb før mandag, men hos fastlegen min mente iallefall at det var helt normalt også den utfloden er helt normal pga hormon forandringer osv... og ser jo mange som har denne brune utfloden uten at det er noe som helst farlig, og jeg føler meg fortsatt veldig gravid, og har begynt å produsere råmelk..
SiljeEjlis Skrevet 3. november 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. november 2011 Og "fasiten" sier jo at det skal fordoble seg, men noen produserer saktere enn andre uten at det trenger å være noe galt.. Så får bare håpe på det beste..
SiljeEjlis Skrevet 3. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 3. november 2011 Glemte å skrive at fastlegen sa at om fosteret var dødst for 1 uke siden som han på privatklinikken trodde ville ikke hcg nivået steget fra 605 til 1600 Har heller ikke hatt noe som helst vondt
Lillababy Skrevet 3. november 2011 #8 Skrevet 3. november 2011 Ikkje for å vera negativ, men prøv å få ultralyd så fort som råd. Det koster jo ikkje særlig om du får det hos gynekolog. Og det må du få slik saken ligg. Når blei g testen positiv? det er ein god indikasjon på kor langt du skal vera på vei. 1600 høres veldig lavt ut, og viss det var stigningen på ei heil veke så er det veldig bekymringsfullt. Legen sa det samme til oss og at stigande hcg =liv. Det er ikkje sant. Veldig viktig at du får ein kalrhet i dette. Masse lykke til. Då eg mista hadde eg ingenting vondt og blødde ingenting. Det blei oppdaga på ultralyd, og bekrefta med ny ultralyd etttersom hcg prøvane var skyhøge 72000 og stigande. Håpar det går bra med deg!
SiljeEjlis Skrevet 4. november 2011 Forfatter #9 Skrevet 4. november 2011 Første positive tedst var vel 6 oktober, ny test noe dager seinere var negativ, noe jeg tror tilsier at første testen (med skjev strek osv ikke var positiv kanskje?) tok da ny test 20 ende oktober som var positiv og ny igjen på mandagen 25?) den var da enda sterkere strek, så kan hende jeg bare er mye kortere på vei enn jeg trodde, er mye ventetid på ultralyd her borte fikk jo ikke kontroll før den 23 novenber og på privatklinkken koster det 1000, noe som er 1000 kr mindre enn jeg kan bruke på annet enn mat og regninger fram til lønn om 10 dager. Velger å ikke bekymre meg for mye siden det kun vil gjøre ting værre, og ringte gamle legen min nå klokken 9 og spurte om prøvene sist der fikk jeg beskjed om at det ikke steg "så mye" når jeg hadde SA, der hadde det sunket mellom hver prøve, ikke gått opp 1000 Jeg forstår jo at det kan være mange grunner til hva som har skjedd, men for min egen del så hjelper det ikke om jeg graver meg ned og tar sorgene på forskudd, for alt KAN jo være bra.. brune utflodet kan komme av ett aktivt sexliv og at jeg hoster mye pga forkjølelse (noe som ofte kunne gi denne type brunt blod) Men får vel svar på mandag tipper jeg hos privatklinikken, er jeg heldig får jeg ultralyd
Lillababy Skrevet 4. november 2011 #10 Skrevet 4. november 2011 Håpar verkeleg det vil gå bra for deg. Ikkje meininga å vera negativ. Eg berre hugsar frå då det hendte med oss at mange prøvde å gje håp. Og det var heilt utmattande, når resultatet var som det var.Då er du iallefall minst 6 veker på vei. Og då høres hcgen lav ut. Det skal dobbla seg kvaranna dag fram til veke 10 ca. så du kan jo rekna på det. Og finna slike oversikter ved å googla det. Du har jo hatt både sa og ma og kjenenr forskjellen. Det vikrar som allmennlegane har litt for lite greie på dette med hcg ved ma. Ser det jo også i det skrivet ein får på sjukehuset ifm utskraping. der står det at hcgen halverer seg kvar annan dag etter at ein mister. Og dette er ikkje sant. Min var som sagt 72000, og stigande og då hadde den vesle vore død i 4 veker. Eg syns det er veldig leit at dei ikkje gjer betre info. Eg håpar du kjem deg raskt til ultralyd slik at du kan få vite sikkert. Heilt forferdeleg trist at du har mista så mange gongar. Håpar dei tar imotdeg raskt. Og at du fortel koss det har gått. Lykke til!
Mommy Mia Skrevet 5. november 2011 #11 Skrevet 5. november 2011 Hvorfor får du ikkje en ultralyd med legen din? Du har krav på tett oppfølging, spesielt når du har mistet tidligere og når det står i fare for at du mister igjen. Masse lykke til !
Lillababy Skrevet 6. november 2011 #12 Skrevet 6. november 2011 Vil berre sei at eg tenker masse på deg kjenner eg. Lykke til i telefonen med privatlege i morgon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå