Gå til innhold

Kan far overnatte på Rikshospitalet?

Anbefalte innlegg

Vi søkte om fødeplass på riksen, og ble kjempe glade når vi fikk det. Men nå når jeg har fått brosjyrer derfra ble jeg plutselig usikker. Jeg forstår det slik at han kan være der, men får ikke noe klart svar på om han kan overnatte der sammen med meg. Dette er mitt første barn, og jeg vil svært gjerne ha han der hele tiden,føler meg liksom litt tryggere. Så nå vurderer jeg å bytte til Fredrikstad, der vet jeg han kan overnatte. Noen som har erfaringer fra Riksen eller som vet hvordan det er?

Fortsetter under...

Jeg skal også føde på Rikshospitalet, og er veldig glad for det. Men vi hadde samme bekymring som deg. Jeg har ikke lyst til å bli etterlatt på sykehuset sammen med barnet første natten, så vi håper veldig at det er mulig for far å overnatte også. :-)

Men trenger du å bytte til så langt unna som Fredrikstad? På SiA er det mulig med overnatting, og det tror jeg det er på Ullevål også.

Far fikk ikke overnatte på Riksen for 2 år siden, i hvert fall. Jeg lå på fødestue første natta til og med (fødte rundt midnatt), siden det var fullt på barsel, men også der måtte han hjem etter de obligatoriske 2 første timene. Du kan heller ikke forvente å få familierom/enerom, de er forbeholdt dem som er lenge på sykehuset, mens vanlige fødende bor på 2-mannsrom.

Grunnen til at jeg tenker Fredrikstad er fordi det er der vi egentlig hører til (bor i Askim). Men vi valgte å søke på riksen fordi vi har gjort alt der frem til i dag( er prøverørsbarn). Men nå er jeg usikker... Får heller ta en tlf til begge sykehusene i morgen for å være på den sikre siden.

Tusen takk for inspillene deres! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...